donderdag 4 september 2014

bemoediging

ouderwets…

Mijn therapeutisch schrijfsel van vorige week heeft veel reacties opgeroepen, niet alleen bij lezers maar ook bij mezelf.
Die blogpost wordt nog steeds elke dag vele malen gelezen zie ik in de statistieken en ook krijg ik er nog steeds mailtjes erover. Ik blog nu al voor het 6e jaar maar het blijft bijzonder om te ervaren dat (onbekende) mensen via het internet op zo’n manier met je mee willen/kunnen leven!

leftovers

Zelf heb ik juist doordat ik die post schreef de boel weer een beetje op een rijtje kunnen krijgen, wat belangrijk is krijgt mijn aandacht, de rest laat ik gaan.. nou ja..dat probeer ik :-)

rozen

Gevaar van het krijgen van al die meelevende reacties is dat ik weer allerlei onwerkbare ideeën in mijn hoofd krijg, wat zou het bijvoorbeeld leuk zijn om al die attente lezers gewoon eens uit te nodigen voor een kop thee en dan persoonlijk te bedanken, ik zie het voor me: onze tuin vol met opgewekte bloggers. Maar natuurlijk bedenk ik dan direct dat dát echt ondoenlijk is! Nu hoop ik maar dat diezelfde lezers nu ook weer meelezen en dat ze dan beseffen dat hun reactie me absoluut een steuntje in de rug heeft gegeven.

2

Eén ding heb ik nog zeker niet onder controle en dat is het opploppen van allerlei gedachten in mijn hoofd (ik weet ook niet of ik dat zou willen missen), tijdens het typen komt nu opeens mijn opa in beeld, hij gebruikte vroeger vaak het woord ‘bemoediging’. En hoe ouderwets ook, het is wel het woord wat op mij van toepassing was de afgelopen week. Ik kreeg weer moed om positief door te gaan. Ik wens ieder die op welke manier dan ook een last te dragen heeft hetzelfde toe!!!

25 opmerkingen:

Judith zei

Goed te lezen dat er zoveel bloggers met je meeleven en zij jou hiermee ook een steuntje in de rug geven... Blijft toch bijzonder dat bloggen!

Liefs X

inro soor zei

fijn dat het je zo goed heeft gedaan, en lief dat je ons zelfs wilt uitnodigen!(ik denk daar stiekum ook wel eens over:))) maar ik heb ook van die dwaze ideeen altijd....dus je bent niet de enige hoor!
ik ken die opplopdingen ook zo erg(leuk woord) trouwens, denk gelijk aan scrabble, haha tsja dat is vaak erg lastig als je je wil concentreren ik heb dat bv altijd erg als ik naar de preek zit te luisteren, ik hoef het woord strand maar te horen en ik zit er al in mn gedachten, herkenbaar, super vermoeiend....altijd heb ik heel veel gedachten in mn hoofd, nooit echt rust:( dat is op zich niet erg, maar negatieve gedachten zijn er dan ook veel, en dat zul je denk ik wel bedoelen, ook angstgedachten:((
maar ja, andere kant: heeft het ook voordelen, we zijn lekker crea, en alles door elkaar heen,ik heb altijd mn "dromen"bij me ook overdag:) is ook best gezellie, toch? humor houdt je op de been:)houdt moed! dat zal je opa ook zeker bedoeld hebben...
he groetjes! en wie weet komen we ooit nog eens bij je in de tuin dat bakkie doen, blijven dromen!!
groetjes! Inge

Tanja (Homemade) zei

je vorige post heb ik gelezen en ik las tussen de regels door best veel positieve dingen. Want jij weet ook wel dat je de kracht hebt om niet op te geven en gewoon door te gaan. Dat je zoekt naar het handvat om op jouw manier met dingen om te gaan, het is vallen en opstaan. Maar Corine, ik weet dat je de kracht hebt en dat het je gaat lukken.

Stapje voor stapje en een stapje vooruit is genoeg.

Liefs
Tanja

Claudia Leertouwer zei

Heb hier ook last van Corine. In deze periode van mijn leven heb ik zoveel aan de bemoedigende woorden die ik ontvang. Juist omdat mijn hele familie afscheid van mij genomen heeft raakt dit me extra. Hoe bijzonder zou het zijn om iedereen te kunnen ontmoeten, samen te lachen maar vast ook wel samen te huilen, het kan niet, ik weet het, maar toch...

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat fijn dat je zoveel bemoediging hebt gekregen door al die reacties... Als ik jouw verhaal lees realiseer ik me nog een keer te meer dat gezondheid niet vanzelfsprekend is en dat we zuinig moeten zijn op ons lijf... Ik hoop dat jouw lijf steeds meer en meer zal gaan kunnen in de toekomst...
En als ik vanmiddag een kopje thee zet, denk ik aan je en doe even of ik in jouw tuin zit...
Lieve groet,
Mirjam

Home and Lifestyle zei

Wat geweldig dat het je zo goed heeft gedaan, tenslotte kun je nu elke opkikker gebruiken. Dat het zoveel gelezen wordt, geeft toch aan dat je woorden mensen hebben geraakt, misschien ook wel uit herkenbaarheid.

Doordat je ziet dat niet alles gewoon is en we willen genieten van het nu, vullen wij de dagen soms wel even net anders in dan anders. Dit berichtje komt daarom ook van het strand, waar we genieten van het ruisen van de zee en de zonnestraaltjes op onze huid. Gewoon een dagje tussendoor maar juist daarom ook weer extra bijzonder en extra genieten.

Ik wens je alvast een fijn en zonnig weekend! Liefs, Ingrid

Stella zei

Hi Corine,
Heel fijn voor je dat je zoveel reacties hebt gekregen, steun "op afstand" doet n mens toch goed !
Geniet van het zonnetje en lieve groet,
Stella

De Meidenmuts zei

Hoi Corine,
Ik heb op je vorige post niet gereageerd. Ik wilde het wel doen, maar als ik telkens de vooraf gaande reactie's las dacht ik wat moet ik hier nog aan toe voegen. Wat jij schreef heeft enkele dagen door mijn hoofd gespookt.
Ik vond het heel moedig van je dat je zoiets met ons hebt willen delen. Als ik de lieve reactie's allemaal lees dan kan ik mij voorstellen dat je hier een steuntje in de goede richting van krijgt.
Ik begrijp je maar al te goed....hou je taai!

liefs Anita

Janny zei

Wat fijn toch dat alle blogreacties zo'n fijn gevoel bij je hebben achtergelaten. Mocht ik soms wel eens denken dat bloggen over een huis en zijn inrichting niet altijd even verheffend zijn, dan kom ik hier wel op terug. Ook ik heb vaak veel gehad aan bemoedigende reacties. Heel fijn dat we elkaar daarbij kunnen steunen. Ja...en dat kopje thee met een aantal dames die ik volg zou ook wel erg leuk zijn. Och wie weet komt het er ooit nog eens van.
Zag dat je ook weer zo goed bezig bent met de fotografie cursus, met al die verschillende invalshoeken. Geweldig om weer eens anders tegen voorwerpen en beelden aan te kijken, he?
Veel liefs en sterkte bij je herstel!
Janny

Huize Vizzini zei

Wat een lieve woorden...fijn dat je steun hebt van alle blogdames. We zouden eens wat af moeten huren om elkaar eens te zien. Hier heb ik het met Martine ook al eens over gehad hi hi
Liefs Patricia.

Verie - Vestywo zei

Mooie post en een mooi woord, bemoediging. Sterkte Corine!

Lieve-Groetjes, Verie

It's me zei

Bijzonder is dat toch he...?...liefs van mij...x!

Bonjade zei

En daarom vind ik bloggen nu zo heerlijk.......
Kom alleen tijd tekort ;)
Zoveel lieve mensen in blogland, verleg graag een steentje mee.

Sterkte en liefs


Oh,...kopje koffie in je tuin, wanneer ;)

Liefs

Marjonel M zei

Heel fijn dat wij jou tot steun kunnen zijn.

Alvast een fijn weekend gewenst.
Liefs, Marjonel

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat fijn voor je, Corine, dat je zoveel steun ervaren hebt van alle reacties die je hebt gekregen!
Onverwacht misschien, maar mooi dat mensen met elkaar kunnen meeleven, zelfs via het bloggen.
Ik vind dat wel bijzonder!
Ik hoop dat deze reacties je nog een poosje toto steun kunnen zijn. En eh....we komen graag op de koffie hoor!

groet Trijnie

het Moonhuis Monica zei

Hartstikke leuk toch en natuurlijk doet dat je goed, fijn als je het af en toe even van je af kunt schrijven.

Liefs Monica

detuinkamer zei

Helemaal mee eens heb het zelf meegemaakt zoveel steun en bemoediging ik wordt er bij het lezen van alle ontvangen kaarten nog stil van.
En het gaf me destijds ook heel veel steun dus vindt het fijn dat jij dat ook zo mag ervaren.

xxx Karin

Room Seventeen zei

Ik heb je vorige post gelezen, wilde reageren maar had te weinig energie. Moet best vaak aan je denken. Wat fijn dat je zoveel lieve reacties hebt gehad, en dat het je weer een beetje op pept. Schrijven werkt therapeutisch, dat heb ik vorig jaar ook ondervonden en alle lieve en bemoedigende berichten werken heilzaam. Lieve Corine ik wens je voor de komende tijd weer veel kracht en optimisme.

Huiz&zo zei

Wat fijn dat je er zoveel steun uit kan halen. Mooi dat iedereen zo elkaar op zijn eigen manier kan helpen. Sterkte!!

wilma oud zei

Zo fijn dat je zoveel reacties hebt gekregen en put hier weer moed uit. Groetjes Wilma

Anoniem zei

Hallo Corine,

Ik lees dat alle reacties op je vorige post je zo goed hebben gedaan. Zoveel lieve mensen die je een steuntje in de rug geven op deze manier. Heerlijk toch.
Ik wens je zonnige dagen en zal aan je denken als ik een kopje thee drink in de tuin.

Liefs en groetjes,
Hanny Volker

Sober en Stijl zei

Wat ontzettend fijn voor je al die reacties je goed hebben gedaan, ik wens je nog een heerlijke zonnige dag toe!

Liefs, Dorine

Happy Living zei

Ik zeik wel eens op mijn blog over negatieve dingen die voorbij komen in blogland. Maar uiteraard zijn er ook veel positieve dingen die er uit voort kunnen komen. Bemoedigende woorden, inspiratie, mooie vriendschappen. En dat is best bijzonder in deze wereld van onpersoonlijk kontakt via social media kanalen en altijd maar druk druk druk zijn met onszelf ;-)

Ik gun je de rust die je broodnodig hebt vrouw. Hou vol. en geniet van de bijzondere dingen, hoe klein ook.

liefs, Debby

Hann¥ zei

Dat steuntje hebben we soms keihard nodig Corine, fijn dat er zoveel mensen in blogland zijn die met je meeleven.
Liefs,Hanny

Petra zei

Een digitaal kopje thee is ook prima hoor, als je er maar wel bonbons bij hebt van A3 ;-))