dinsdag 16 september 2014

veel is vol

less is more…

Opruimen, spullen wegdoen, ik heb er niet zo’n moeite mee. Als er iets nieuws ons huis binnenkomt gaat er vaak iets anders naar zolder, want ik wordt onrustig van een kamer vol spullen.

buste

Twee keer per jaar zoek ik alles op zolder uit en wat ik niet heb gemist gaat op mijn marktkraam(klik). Afgelopen jaar had ik echter de moed niet om de boel te ordenen, tot voor kort stond het boven namelijk echt stampvol.. met spullen van Janiek. Toen zij en René vorig jaar augustus hoorden dat ze waren ingeloot voor een nieuwbouwhuis zijn ze (uiteraard) enthousiast begonnen met verzamelen van huisraad, tja en dat moet dan ergens opgeslagen. Nu is ons huis niet groot, maar er stond wel een kamertje ‘leeg’  en op zolder kon ook best wat bij..

bolletjes glas
pot kant

Ach en ik mag niet zeuren, het stond niet echt heel erg in de weg, maar het was wel heeeel vol! En daar kan ik slecht tegen :–) Dus wat ben ik blij dat sinds een paar weken al hun spullen een plek hebben gevonden in hun eigen huis. En nu is er dus weer ruimte bij ons, het is in mijn ogen wel een bende boven, maar dat komt goed, ik heb zin om mijn marktkraam(klik) weer te vullen met mooie, stoere spullen die ik nog steeds mooi vind maar waar na mij hopelijk een ander heel veel plezier van gaat hebben.

schalen
zilver

Een hele middag fotograferen, leuk maar heel vermoeiend. Geweldig toch dat ik de verkoop vanuit mijn marktkraam(klik) kan afhandelen vanaf mijn eigen bank ;–) En het is deze week heerlijk weer dus een pakket naar het postkantoor brengen is ook geen straf!

20 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Ik kan het me voorstellen, denk dat ik je voorbeeld ga volgen, en inderdaad, ook mooie spullen kunnen weer een ander thuis krijgen, al heb ik daar wat moeite mee, bang dat ik spijt krijg.Ga me er ook eens in verdiepen.

Stella zei

Hi Corine.
Ook ik heb al het nodige weg gedaan naar een 2e hands winkel of anderen er blij mee gemaakt ;)
Hoe is het momenteel met jouw gezondheid/vermoeidheid....al iets verbeterd ?
Heb ik nou de post met foto's over jullie nieuwe vloer gemist, ben zo benieuwd ?!!
Gezellige dag en lieve groet,
Stella

Des guirlandes zei

Ik denk dat je nooit bij mij op zolder moet komen kijken, daar staat pas veel. Beneden is het ook best vol. Och, ik vind het niet erg, ik wil juist wat te kijken hebben, word onrustig als het leeg is, net of je ieder moment weg moet. Maar soms krijg ik het op m'n heupen en dan ga ik opruimen. Daarna geeft dat toch wel een lekker gevoel.
Groeten,
Barry

Verie - Vestywo zei

..wat een leuke spulletjes heb je te koop! Ik ken het wel, mijn schuurtje staat ook lekker vol, hihi! De sjaal is prachtig!

Lieve-Groetjes, Verie

Huis in de Provence zei

Leuke spullen heb je staan! Gelukkig woon ik niet in de buurt anders kwam ik even kijken bij die meidenkast ;-) ik heb nl net op een vide grenier gestaan en spullen verkocht, ruimt heerlijk op! Al staat er nog genoeg :-)
Geniet lekker van je "lege"huis.

Lieve gr uit Frankrijk

Home and Lifestyle zei

Dat ruimt lekker op! Hier moet je ook niet op zolder komen hoor...er staat van alles en als je kritisch kijkt ook veel dat al jaren niet gebruikt wordt. We hebben elke keer het voornemen om het eens goed op te ruimen, maar tot nu toe is het er bij gebleven ;-).

Liefs, Ingrid

Hann¥ zei

Heerlijk om weer eens te ruimen Corine.
In de winter ga ik de zolder eens aanpakken.....voordelen en nadelen een zolder met veel opruimplekken ;-)
Je kruik is gaaf!
Zou willen dat ik momenteel het geld kon missen dan had ik hem heel graag van je gekocht.
Liefs,Hanny

Anneke zei

Zelf moet ik ook nodig eens wat in de verkoop doen. Ik heb nog het geluk dat regelmatig mijn dochter, broers of vriendinnen mijn zolder op gaan en vaak met iets terug komen. Ik blij dat het weg is en hun blij met de nieuwe vondst. Want inderdaad ik wil mijn huis ook zeker niet te vol hebben. Al moet ik zeggen soms kost het me moeite hoor, ik zie zoveel moois.
Ik ga eens op je marktkraam kijken. Liefs Anneke

Villa Zeezicht zei

Wat heerlijk dat je zo lekker aan het opruimen bent! Ik snap helemaal dat je daar blij van word! Maar uh.. je doet wel heel erg mooie dingen weg, oeps, wat verleidelijk...! Succes met de verkoop!

De Meidenmuts zei

Onze zolder en schuur puilt ook uit.
Ik had ook niet de moet om het aan te pakken. Nu het beter met me gaat krijg ik er toch wel weer zin in. Ik moet wel zeggen dat ik moeilijk iets weg kan doen. Soms word ik er niet goed van als ik al die spulletjes zie staan. Pff...
Ik wist niet dat je spulletjes verkocht. Ik ga eens eventjes kijken....

Groetjes Anita

Sober en Stijl zei

Herkenbaar hier net zo, kan ook erg onrustig worden "te vol".
Het is altijd wel een hele klus het uitzoeken en foto`s maken, maar ruimt in ieder geval lekker op!

Liefs, Dorine

Jilly Garcy zei

Ik denk dat dat bij veel vrouwen het geval is .
Hier vraagt mijn man altijd :"Waar stop je dat toch allemaal ? " Hij denkt dat als hij op een dag de kast openmaakt , het er allemaal zal uitvallen. hihi
Wel leuk dat je het overbodige kan verkopen...
Groetjes Christel

van alles wat in huis en tuin. zei

Hier staat op zolder niet zoveel! Aangezien de man in huis een hobby heeft:de TREIN! En hij dus het alleenrecht opeist van de zolder!!hihi
Ach....achter de schuifdeuren onder het schuine dak ligt wel wat hoor maar niet echt iets om te verkopen.
En ik heb wel moeite met wegdoen, vooral als er herinneringen aan vast zitten!

groet Trijnie

lia zei

Ik heb pas ook weer wat verkocht, en kon dus mezelf weer trakteren op iets nieuws.
Maar sommige dingen gaan ook helemaal niet op mp. Ik hoop dat jij veel naar de post kunt lopen.

Mirjam zei

Het wordt tijd dat ik hier ook weer eens wat ga opruimen, maar ik heb er dus wel moeite mee. Alles wat ik hier de laatste jaren heb binnengesleept is me dierbaar, tot nu toe... maar vol is vol en het is er dus echt tijd voor...
Al eerder een poging gedaan en ja, minder spullen geeft rust, zover ben ik wel, maar het echte wegdoen... ik ga het leren...
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

Claudia Leertouwer zei

Geen plekje in mijn minihuisje voor nog iets extra's (en ooit zal ik toch ook mijn eigen spulletjes gaan krijgen) ga toch even een kijkje nemen in je winkeltje, even naar je mooie foto's kijken!

Janny zei

Zucht....dat zou ik ook eens moeten doen. Al jaren zeggen dochters en ik tegen elkaar dat we eens op een leuke markt gaan staan, maar het komt er nooit van. En ik zie enorm op tegen foto's maken, steeds pakjes moeten maken en laten verzenden, als ik het op MP zou zetten.
Met als gevolg dat onze zolder en bergkamer ook vol staan. Gelukkig kom ik er haast nooit, zodat ik lekker ontkennend bezig kan zijn.
Maar dan moet ik natuurlijk niet een logje lezen van dames die wél gaan opruimen. Dat wakkert mijn schuldgevoelens nl. aan! :-)
Veel succes!
Janny

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Gewoon fijn dat je weer met je marktkraam bezig kunt zijn en dat je huis daar weer zo lekker van opruimt!

Haikey y zei

Ik heb dat ook, niet te veel spullen in de kamer, maar ondertussen wordt het toch al aardig vol en verzamel ik maar door! Goed idee om eens iets op marktkraam(MP) te zetten.

fijn weekend!

Marjan zei

Heerlijk he dat opruimen. Geeft vaak meteen een goed gevoel.
Hoop dat je veel verkoopt.

Liefs, Marjan