vrijdag 21 november 2014

gewoon

zonder mooimakers…

Vanuit de keuken liep ik net met een kop thee de kamer in en toen ineens voelde ik het (net even wat meer dan anders).. wat hebben we toch een heerlijk leefhuis! Ik zette de kop thee op tafel en maakte een foto om de sfeer waar ik me zo lekker bij voel vast te leggen.

gewoon

Een foto van de situatie gewoon zoals ie was/is, zonder dat ik eerst even de kussens van de bank opklopte of de fleecedeken op de leuning van de stoel rechts weghaalde. Die deken ligt daar trouwens omdat Sofie haar nagels heel graag juist in het kwetsbare linnen van die stoel haakt en natuurlijk kocht ik een stylisch verantwoord donkergrijs exemplaar, maar het blijft een fleece en die zijn mij iets te synthetisch (soms ben ik wel praktisch!), ik hou meer van pure materialen zoals wol, linnen en dat soort spul.

Gisteren bedacht ik trouwens dat ik op de plek van de mooie opgeknapte oude vitrinekast eigenlijk wel de oude dichte smalle kast van boven wil hebben.. En ja Gert heeft gelijk als hij zegt dat die mooie oude vitrinekast prachtig past in het totaalplaatje van onze woonkamer, maar die andere kast zal er ook geweldig staan, die geeft net even een andere sfeer, net even stoerder..

 vitrinekast

Toen ik net toch met de camera liep heb ik dus gelijk maar wat foto’s van de vitrinekast gemaakt, hij is een beetje te groot voor op m’n marktkraam (klik) maar ik zet ‘m er naast. Wie weet is er iemand die ‘m (terecht) prachtig vindt en er een mooie plek voor heeft :–))

deur  geloogd deurtjestopflessen  3ruits

Ik heb direct ook een aantal oude, maar gave stopflessen en een oud geloogd paneeldeurtje op m’n kraam (klik) gezet en een paar spullen in prijs verlaagd.

Een paar weken geleden hebben we nieuwe gordijnen besteld voor de woonkamer, wat een klus.. niet het kiezen, want Gert en ik waren het er al direct bij het zien van de diverse stalen over eens welke we absoluut het mooist vonden, maar het prijskaartje deed me toch lang twijfelen. Ik heb altijd alle gordijnen zelfgemaakt, de stof kocht ik vaak op de markt,  ik heb alles bij elkaar uren achter de naaimachine gezeten! Ik heb trouwens één keer wel gordijnen laten maken, dat was 15 jaar geleden een speciale aanbieding bij het welbekende Hollandse warenhuis.. Maar datzelfde warenhuis heeft niet de stoffen die ik nu zo mooi vind. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en zijn de stoere, dikke linnen gordijnen besteld. Het zal de stoere, sobere sfeer hier helemaal af maken en bovendien heb ik de energie niet om nu tientallen meters stof om te toveren tot over -en vouwgordijnen!

Nog even geduld, gelukkig heb ik een stofstaal liggen, die ik er af en toe bij kan pakken om alvast voor te genieten..

33 opmerkingen:

Verie - Vestywo zei

Heel gezellige sfeerplaatjes, Corine! Heerlijk hé om in je eigen huisje je zo op je gemak te voelen! Nu schijnt het zonnetje ook lekker na binnen, het plaatje is compleet! :D

Lieve-Groetjes,
Verie

Easyliving zei

Zeker gezellig Corine....een plekje waar je je helemaal thuis voelt.
Mooi vitrinekast! Jammer dat ik geen plaats (meer) heb.
En vwb de gordijnen, groot gelijk dat je ze besteld hebt, ik zit nu ruim 2 weken boven in elk vrij uur...en de bovenverdieping is net af met gordijnen. Nu nog naar beneden. Denk dat jij ze sneller hebt hangen dan ik:-)

Lieve groet Dinka

wilma zei

Wel heelgezellig zo. Mooie kast ja, houd van oude boeken,maar heb ook absoluut geen plek.
Ben heel benieuwd naar gordijnen. Moet hier ook nog iets, maar denk dat ik ze maar koop...
Groet, Wilma

Hann¥ zei

Toen ik een tijdje terug bij je thuis was voelde jouw thuis als een warm huis.
Een prachtig huis van binnen en buiten.
Heerlijk als je huis een thuis is.
Ben benieuwd naar de gordijnen :-)
Fijn weekend Corine.
Liefs,Hanny

Villa Zeezicht zei

Wat ziet het er mooi, warm en echt uit bij jou zo.. prachtig :)
Tja.. gordijnen.. ook de gordijnen in onze Villa heb ik altijd zelfgemaakt. Nu heb ik mooie linnen vouwgordijnen bedacht, voor tijdens de wintertijd. Maar hoe graag ik ze ook wil, degene die ik graag zou willen ophangen zijn echt superduur. Ik denk dat ik er een echtscheiding mee riskeer, hihi! Nog maar eens even over denken dus..!!

Marijke zei

Ziet er gezellig bij je thuis uit en... laat ons ook eens meegenieten van je gordijn staal hihi....
fijn weekend,
groetjes van Marijke

Huys 50 zei

Inderdaad een heerlijke woonkamer heb je.
En het schilderij boven je bank is ook supermooi !!
PS: Ik heb een andere blog...weet niet of je 'm kunt vinden..ik heb het idee dat ik alles verkeerd heb gedaan....
Mijn blognaam is nu Huys 50 mischien kun je even kijken, ik mis mijn volgsters nu ook allemaal en dat vind ik wel er jammer ;-((( ik hoop dat ze weer komen volgen.

Groetjes
Dicky Marie

Room Seventeen zei

Lekker sfeertje!
Dikke linnen gordijnen, dat klinkt goed, ik ben benieuwd!

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat ziet het er idd, met "rommel", gezellig uit bij jou! En "rommel"....dat maakt het juist huiselijker!
Zo zie je dat er geleefd wordt en jouw kopje thee maakt het af: ik zie je zo op die bank zitten!
Verstandig dat je niet aan de gordijnen gaat beginnen: wat een rotwerk vond ik dat altijd!
De laatste keer heb ik het ook laten doen: heerlijk!

groet Trijnie
p.s. wat een leuke foto van de poes op IG!

Home and Lifestyle zei

Je hebt inderdaad een heerlijk thuis, Corine en dat is heel belangrijk. Ik ben heel benieuwd naar je linnen gordijnen, het zal vast prachtig staan!

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

Happy Living zei

hé lekker zeg, zo'n "gewoon zoals het is niet alles voor de show" post!

heel sfeervol huis hebben jullie.
Bevalt de vacht nog steeds?

Liefs, Debby

lia zei

Oh, toch die eerste keus....

Mirjam zei

Hoi Corine,
Heerlijk sfeertje bij je, een beetje rommelig is heel normaal, tenslotte leef je er in en is het geen toonzaal... Wel jammer dat je die kast weg gaat doen. Ik heb er geen ruimte voor, anders zou ik het wel weten hoor...
En je gordijnen zullen helemaal geweldig worden, ik ben heel benieuwd.
Ik wens je een heerlijk weekend,
Liefs,
Mirjam

Els zei

Je andere kast...staat ie al beneden?
Als ik iets in mijn hoofd krijg, zal het ook meteen uitgevoerd worden :-) De woorden wachten en uitstel ken ik niet!
Toevallig hebben wij ook een nieuwe kast gekocht voor bij de eethoek.
Benieuwd naar het totaalplaatje met je stoere linnen gordijnen, wordt vast prachtig!

Diane van Duuren zei

Heerlijk (t)huis.
Je gordijnen zullen vast gaaf zijn.
Fijn weekend.
Groetjes, Diane

Housebythewaterhole zei

Héél gezellig bij jouw Corine,een huis is tenslotte
om in de leven ...een warm en gezellig nest voor
iedereen die er woont en komt !
héél benieuwd naar je gordijnen !!
fijn weekend, geniet ervan
Liefs kathy

Roelie Steinmann zei

Je hebt inderdaad een super heerlijk huis. Lekjer overal van die kleedjes. Knusse sfeer. Geniet van het weekend.

Groetjes Roelie

Lida Klever zei

Ziet er gezellig uit hoor...prachtige sfeer. Je kleur op de muren is ook heel mooi....is dat Lino?
Leuk je linnen gordijnen....ze zullen vast prachtig staan.
Groetjes Lida

Thuisgeluk zei

Ik vind je sfeer in huis heel warm en fijn, ik snap heel goed dat jij je hierin lekker voelt.
Ja soms besef je dat in een keer he..

Fijn weekend
Groetjes Roos

Kom Achterom zei

heerlijk helemaal thuis!!
fijne dag
Yolanda

De Meidenmuts zei

Hier ook een verandering van de gordijnen. Ik ben er nog niet uit of het gordijnen worden of luikjes???
Je hebt een mooie sfeer in huis ...sober maar toch warm en gezellig!

Groetjes Anita

Des guirlandes zei

Dat heb ik ook weleens, dat je opeens heel blij bent met je huis. Als ik bijvoorbeeld achterom kom met de fiets en ik kijk opeens bij mezelf naar binnen. Helaas geen interesse in je spullen. Ga binnenkort zelf met een 'live' kraam op een markt staan met spullen die ik kwijt wil.
Groetjes en fijne zondag alvast.
Barry

What's in a day zei

Je huis leeft en dat straalt het ook uit op je beelden, heerlijk toch dat je zo maar opeens van je huis kunt genieten, een heerlijk thuis.

Lieve groet, Eefie

Danielle van Heusden zei

Je hebt een heerlijk gezellig huis!
Ik vind ook dat er geleefd mag worden!
Ben benieuwd naar je gordijnen! Ik heb ook linnen gordijnen..ook erg blij mee!:)
Fijn weekend!
Liefs Daniëlle

( thofhuisje.blogspot.nl )

erika zei

Heerlijk fijn huis heb je!
En Ooh die vitrinekast gaat weg......weet nog zo goed dat je hem kreeg en het verhaal er achter ....... Maar jouw kennende zal de andere kast ook prachtig staan.

En ja ook ik ben benieuwd straks naar je gordijnem .
Al was het dan even twijfelen , als het eenmaal hangt heb je vast en zeker geen spijt.

Lekker verder genieten van je Thuis

Groet Erika

Sober en Stijl zei

Een heerlijk sfeervol huis, ben benieuwd naar je gordijnen!
Liefs, Dorine

It's me zei

Heerlijk zo sfeervol julle huis daar kom je thuis...liefs van mij...x!

Bonjade zei

Ja soms heb je dat gevoel ineens extra he....alsof het een warme deken is die ineens om je heen valt.......
Dat gevoel spat trouwens van die 1e foto af hoor......echt THUIS!
Oh en zo leuk Sophie in beeld.
Ha hier komt er ook altijd 1 in beeld waar ik ook mijn foto's maak.
Ha soms verschijnt ze dan ook maar gewoon in de webshop......na tig keer weghalen...;)

Fijne avond

Liefs

Janny zei

Een heerlijk huis! En leuk dat je gewoon de kamer toont zoals hij is zonder alle stylingtrucs die we natuurlijk allemaal kennen:-)
Een warme sfeer. Ik vind je kast leuk maar ik kan me voorstellen dat je een dichte kast wil.
Hopelijk ben je hem snel kwijt; maar dat zal best wel.
Liefs,
Janny

Marjonel M zei

Heerlijk als je zo blij wordt van je huis..Ik kan me wel voorstellen dat je een dichte kast wil waar alles uitzicht is..

Liefs, marjonel

Huys 50 zei

Hoi Corine,

Ik heb het uitgeschakeld hoor, nu hoeft niemand meer die vervelende codes in te tikken, bedankt voor het melden !!

Groetjes
Dicky Marie.

Huys 50

Judith zei

Heerlijk om een huis te hebben wat je thuis is! En je hebt groot gelijk dat je nu zo'n klus uit handen geeft en aan jezelf denkt... Ik ben benieuwd naar het resultaat!!!

Fijn weekend X

Onder de rieten kap zei

Heerlijk zo'n woonkamer, ik vind em prachtig! Ben benieuwd naar je gordijnen, als we straks klaar zijn met verbouwen ga ik ze ook zelf maken, tenminste ik ga ze spelden en afmeten, mijn moeder kan toveren met de naaimachine haha! waarschijnlijk wordt het ook linnen, gewoon stoer en mooi!
Groetjes, yvonne