dinsdag 13 januari 2015

griep

en meer…

Net voor de kerst meldde ik de manueel therapeut dankbaar dat ik in de weken na zijn eerste behandelsessie geen hoofdpijn had gehad, dat kan ik helaas als ik ’m deze week spreek niet herhalen. Na nieuwjaarsdag kwam er een hevige migraine opzetten die me 4 volle dagen in z’n greep hield, lekker begin van het jaar! Ook werd ik wakker met kriebel in mijn keel, alsof ie van binnen bekleed was met schuurpapier, naast elke stoel en naast m’n bed stonden bakjes met dropjes, want om de haverklap voelde het alsof er een stofje m’n keel in dwarrelde en daar de boel dusdanig irriteerde dat ik soms bijna kokhalzend bleef hangen in een hoestbui en ik kan je zeggen: dat is NIET fijn, dat houd je de hele dag bezig.. met als gevolg dat ik pas tegen het eind van die dag besefte dat ik dat schuurpapier daar niet lekker zat maar dat er van de migraine geen spoor meer over was.. dat had ik in de drukte van de hoestbuien niet eens in de gaten gehad!

Helaas bleef het niet bij een schurende keel, ook mijn neus ging lopen en mijn holtes raakten verstopt, het was al gauw duidelijk: ik had een fikse kou te pakken. Beter gezegd had die kou MIJ flink te pakken! En al stookte ik de kachel op tot een behaaglijke 21 graden, ik had het koud, héél koud dus sjouwde ik om de paar uur naar de keuken om de waterketel op het vuur te zetten om een kruik te kunnen vullen. De koude rillingen wisselden zich af met momenten waarop het zweet me uitbrak en dan gooide ik die heerlijk warme kruik zover mogelijk van me af. Koorts… En zo bleek de verkoudheid een echte griep :–)

griep

Ach op zich ben ik best bereid ook mijn deel in de huis-tuin-en-keukenvirussen te nemen maar ik kan er nooit zo goed mee uit de voeten.. Eigenlijk zou het misschien best eens lekker zijn om er dan aan toe te geven.. gewoon een paar dagen op de bank goed uitzieken. Maar zo ging het dus niet, ik ga door, met paracetamol achter de kiezen en een extra stuk fruit bij de thee blijf ik moeizaam in de benen.

Dát heb ik namelijk geleerd, leven met een chronisch vermoeid lijf kan best, maar zaak is wel dat er niet teveel pieken en dalen in het energieverbruik zitten, het energiepeil enigszins stabiel houden is prioriteit nummer één. Dus een paar dagen niks doen en platliggen… dat klinkt leuk maar daarna met een koude motor opstarten kost wellicht meer energie dan het zachtjes doorrijden.. 

Dit jaar begon dus gezegend met een migraineaanval en een griepvirus, uiteraard ben ik niet van plan al mijn energie te verbrassen aan zulke onaangename verrassingen. Gelukkig heb ik ook een paar LEUKE dingen in de agenda staan, dingen die absoluut níet bijdragen aan een stabiel energiepeil, dingen die zelfs absoluut zeker zullen zorgen voor diepe dalen, maar het zijn wél dingen waar ik absoluut van ga genieten… en dat diepe dal, daar klim ik vast weer uit (al zal het even duren), soms móet ik even uit de band springen!

22 opmerkingen:

Marijke zei

Meis kan maar een ding zeggen
BETERSCHAP! Ben benieuwd wat voor leuks je gaat doen!
groetjes van Marijke

De Meidenmuts zei

Nou..nou ....jij hebt echt een fikse griep als ik dat zo lees.
Heel veel beterschap!

Liefs Anita

Marjan zei

Oh wat vervelend... Beterschap. Je kon het jaar zeker niet slechter beginnen. Maar houd je vast aan de leuke dingen die komen.

Liefs, Marjan

Home and Lifestyle zei

Wat vervelend Corine, ik hoop dat je de griep snel weet te bestrijden. Ik wens je van harte beterschap!

Liefs, Ingrid

Jolanda zei

Beterschap en doe toch naar een beetje rustig aan:)

Easyliving zei

Niet fijn gewoon!! Geef er toch maar aan toe dan ben je weer het snelst de "oude"....en met 28 febr in gedachten moet dat goedkomen!

Lieve groet Dinka
ps: mss kunnen we wel carpoolen
Hattem-Twello??

Stella zei

Ik wens je een héél spoedig herstel toe !!!
Lieve groet,
Stella

Karin zei

Jeetje jij bent het jaar wel heel beroerd begonnen. Hopelijk voel je je langzaam aan wat beter en kun je genieten van de leuke zaken die in de agenda staan. Btw: heb je nog wat gehad aan mijn WVU overzichtje?

van alles wat in huis en tuin. zei

Het kon niet beroerder: jouw start van 2015! Ik hoop dat het langzaam wat beter gaat maar het kost altijd zoveel energie en die heb jij niet zoveel!
Het duurt dan zo lang voor je er overheen bent: jammer.
Maar gelukkig zie je ook mooie momenten voor je: geniet daar maar van!

groet Trijnie

Huys 50 zei

Hé bahhh ja de griep...brrrrrr
Heeft hier ook drie weken huis gehouden..
Het gaat ook weer over moet je maar denken maar je voelt je wel hondsberoerd.
Beetje rustig door priegelen en dan kom jij er ook wel weer.
Beterschap.

Groetjes
Dicky Marie

Home is where the heart is zei

Beterschap!!
Hier begon het nieuwe jaar op dezelfde manier, zo niet leuk maar je doet er weinig aan. Hou jezelf goed en de gaten en pruttel voorzichtig voort :))
Lieve groet Brigitte

Het Moonhuis zei

Heel veel beterschap Corine!!

Liefs Monica

G-STYLE zei

He bah , wat een vervelend begin van het jaar . En aan de andere kant .. dan heb je het maar weer gehad ;-)
Hopelijk voor het hele jaar ...

Nu ben ik benieuwd wat de leuke dingen zijn maar dat laat je ons vast nog wel zien of horen .

Fijne week verder !
xx Gea

crochetcookingandmore zei

Beterschap voor je Corine!! Ik keek nog even bij je vorige post....wat lijkt jullie Sophie op onze Brit...zal binnenkort nogeens een foto van haar plaatsen. Ook een heerlijke, ondeugende en ondernemende kitten. Ze weet inderdaad heel goed wat niet mag..o.a. niet op het aanrecht...zodra ze voetstappen hoort, vliegt ze er af en loopt weg met een air van 'wie doet me wat...ik deed niks...'

Mirjam zei

Hoi Corine,
Beterschap met je griep, heel vervelend als je dat optelt bij zo'n heftige migraine-aanval... Eentje van vier dagen heb ik gelukkig nooit gehad. Ik kan ook zeggen dat ik al heel lang geen migraine meer heb gehad, maar dan heb ik het niet over hoofdpijnen hoor. Daar heb ik nog heel veel last van...
Geniet alsjeblieft van al die leuke dingen die in je agenda staan, want ook genieten zorgt voor meer energie...
Ik wens je een heel goede dag vandaag,
Liefs,
Mirjam

eigen thuis zei

Jij hebt het goed te pakken zeg. Ik hoop dat je snel weer opknapt. Beterschap!

Liefs Gonda

Onder de rieten kap zei

Heel veel beterschap toegewenst! Ik hoop dat je snel weer wat opknapt, zo'n hekel aan griep!
Veel liefs, yvonne

Athomebymy zei

Veel beterschap !

Liefs Petra

Marjonel M zei

Het heerst, wij zijn hier ook allemaal flink ziek geweest.

Betetschap.
Liefs marjonel

Michelle L zei

Hè bah, vervelend. Weet wat het is om migraine te hebben. Bij mij werkt acupunctuur icm fysio erg goed. Misschien een tip.
In ieder geval beterschap Corine!
Lieve groet, Michelle

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Hoi corine,

beterschap, het is trouwens ook wel weer om thuis te blijven, gauw weer beter worden, goret Pauline

Marian zei

Wat vervelend voor je...hopelijk voel je je snel weer wat beter....