vrijdag 16 januari 2015

interieur

op maat…

Nadat we in het achterhuis onze droomkeuken hadden gerealiseerd, hebben we de woonkamer ook helemaal naar wens opgeknapt. De laatste stap was het uitzoeken van nieuwe (stoere) gordijnen die de stoer sobere sfeer versterken.
Dat was niet zo ingewikkeld, stoer linnen moest het worden! De enige reden waarom het toch wat langer duurde was omdat ik als zelfdoener/klusser best even moest nadenken of ik het prijskaartje wat eraan hing om ze volledig op maat te laten maken niet te hoog vond. Uiteindelijk won mijn verstand het van mijn twijfels (zelfmaken was momenteel gewoon geen optie) en werden ze besteld.

totaal

En zo hangen hier nu stoere gordijnen het plaatje compleet te maken! Bij het voorraam hangt het zware stonewashed linnen soms net wel (als we de houtkachel goed opstoken) en soms net niet (als het veel regent) vrij van de grond.
Het gipsplafond is weggebroken en er is een houten plafond (in een chalktint) gecreëerd waarbij de oorspronkelijke balken in het plafond weer zichtbaar zijn. Op  de wanden zit kalkverf van Carte Colori, achter de tv de kleur Palladio, voor de rest van de kamer kozen we Lino en dat matcht super met de dikke linnen gordijnen.

overzicht

Bij het zij –en het achterraam kozen we voor vouwgordijnen van hetzelfde zware linnen.
De kalkverf en de gordijnen bestelden we bij Eden Interieur (klik). Gert en ik bezochten al een paar keer de openhuisdagen waarbij Minke (klik) haar huis open stelt voor gasten om sfeer te proeven en inspiratie op te doen. De verf kozen we daar terplekke uit en met behulp van proefpotjes maakten we thuis de definitieve keus. Voor de gordijnen kwam Minke met koffers vol stofstalen naar ons toe, wij maakten een keus, zij nam de maten en na een paar weken kwam haar man Alfred ze ophangen.. perfect geregeld!

Het schilderij boven de bank, dat 5 jaar geleden speciaal voor ons is gemaakt, paste tot mijn spijt niet helemaal in de nieuwe kleurstelling. Tja en dan kun je het wegzetten op zolder…  Ik heb de achtergrond ingekwast met de Lino kalkverf die ook op de muur zit en voila.. nu is het weer helemaal up-to-date. Creatief denken noemen we dat ;–)

Dat is trouwens bij de renovatie van zo’n oud huis een talent wat zichzelf ontwikkelt. Zeker als het zoals bij ons een kwestie is van woekeren met beperkte ruimte. Zo waren (en zijn) we heel blij met de komst van Sofie, maar de bijbehorende kattenbak is niet echt een aanwinst in je huis. Toch vonden we ook daar een oplossing voor. De kleine inbouwvoorraadkast onder de trap werd omgebouwd tot open kast, onderin kreeg de kattenbak een plek, ervoor en op de planken erboven kwam mijn verzameling oude kistjes. Ideaal voor de post, extra batterijen, medicijnen en pleisters, pennen en dat soort rommel.

 welkom

Bijna 9 jaar zijn we bezig geweest. Het donkerbruine, gedateerde bejaardenhuisje is omgebouwd tot een stober, warm familiehuis. Een heerlijke plek, waar we ons THUIS voelen, een huis waar sober en stoer samenkomen met simpel comfort, waar ondanks de beperkte ruimte genoeg plek is voor ons gezin en voor de beestenboel.

hoek

We hebben een voorliefde voor pure materialen als hout, linnen, beton en schapenwol en dat combineren we met simpel glas (van de H.ema) en velours kussens.  Nee, we hebben geen standaard interieur, een oude fabriekskar doet dienst als salontafel, twee massieve houtblokken zijn onze bijzettafels en we hebben een loodzware betonnen tuinvaas in de kamer staan. Maar juist zulke items maken ons huis tot ons THUIS. Het is hier geen showroom, de spullen kunnen tegen een stootje, hier wordt geleefd. Hier zijn we gelukkig!

57 opmerkingen:

Stella zei

Het is een prachtig geheel geworden, kan mij indenken dat jullie er helemaal happy mee zijn.
Lieve groet,
Stella

Stella zei

PS: hoop dat je inmiddels weer griep-vrij bent !

Mirjam zei

Jeetje Corine, wat is het prachtig geworden. Ik kijk echt mijn ogen uit. Ik had er al heel veel vertrouwen in dat het goed zou komen natuurlijk, want ik ging af op wat jullie tot nu toe al deden... en weer vind ik het super mooi. Ik kan me voorstellen dat je temidden van deze mooie materialen en stoere spullen helemaal gelukkig bent en thuisvoelt... Fijn hè, dat het klaar is nu...
Ik wens je een heerlijk weekend,
Liefs,
Mirjam

Els zei

Sober en stoer, ik hou ervan :-)

Fijn weekend!

Verie - Vestywo zei

Je hebt het gezellig gemaakt, Corine! Geniet ervan.

Lieve-Groetjes,
Verie

female zei

Wat een geweldig interieur hebben jullie!
Ik ben ook druk bezig om het in die stijl te krijgen. Vind het helemaal geweldig!
Stoer, sober en toch sfeervol.

Groet,
Monique
(stille volger)

Roelie Steinmann zei

Hoi Corinne mooie post weer. Jij hebt zo'n prachtige sfeer in huis. Genoten van de foto's

Groetjes Roelie

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Het sfeertje klopt; wat een fijn, warm en stoer Thuis! Geniet ervan want Thuis-huis is zo belangrijk. Werk binnenkort trouwens onverwacht 2x "bovenin" :)

Easyliving zei

Heerlijk om er "zo lang "over te doen...elke keer een ander project maakt het dat je heel goed voelt wat het huis nodig heeft. Prachtig warm zo met je gordijnen en je vouwgordijnen!
Mooi hè de kleur Lino?

Lieve groet Dinka

Duska zei

Wat een super mooi huis. Volgens mij heb ik wel s iets op Pinterest voorbij zien komen. Maar nu het complete plaatje.Top! Groetjes Duska.

Home and Lifestyle zei

Het resultaat mag er zijn al vond ik het eerder ook al heel erg mooi. De gordijnen zijn prachtig, ik vraag mij met linnen alleen altijd af of dat niet snel verkleurt. Met een tuin op het zuiden zou dat hier dan heel snel gebeuren denk ik.

Zijn jullie voorlopig klaar met de grote klussen of staan er weer nieuwe plannen op stapel ;-)?

Fijn weekend. Liefs, Ingrid

Mijn Stijl zei

Prachtig hoor...de kleuren passen allemaal zo mooi bij elkaar.
Zie in woonbladen vaak grote huizen voorbij komen maar hebben lang allemaal niet de sfeer die jij hier hebt weten neer te zetten.
Een echt THUIS gevoel!

Liefs,
Anita

Sanny zei

Hoi Corine,

Wat is je huis mooi !!
Ik vind t allemaal heel erg sfeervol en de kleuren matchen geweldig samen. De kalkverf, de práchtige gordijnen en de rest van de aankleding. Je hebt er inderdaad een stoer en sfeervol (t)huis van gemaakt.

Lieve groetjes,
Sanny

Athomebymy zei

Ik had het al voorbij zien komen op fb .. en ik was er helemaal weg van ... ik vind het geheeltje echt orachtig !

Liefs Petra

Passione Helena zei

Prachtig Corine, een mooi stoer, puur en natuurlijk geheel! Wij hebben ook linnen gordijnen hangen, en ik ben het met je eens, het is wel aan de prijs en ik heb ook wel even moeten slikken gezien de vele meters die ik nodig was. Maar ik kon het niet uit mijn hoofd krijgen en sta nog steeds achter mijn keuze. Het kleed je huis aan en straalt toch een bepaalde sfeer af. Geniet er maar lekker van...het lijkt me heerlijk thuiskomen bij jouw!

Ik eens je een fijn weekend!
Liefs, Helena

mandy zei

Jullie hebben er een prachtig huis van gemaakt. Geniet elke keer van je foto's als ik er naar kijk!

Liefs,
Mandy

Rozenbottel zei

Klein maar fijn!! Ik vind het heel erg sfeervol , je hebt hele mooie kleuren gebruikt. Alles past zo goed bij elkaar, en je gordijnen maken het helemaal af! Een heerlijk thuis!
Geniet er van, fijn weekend.
Groetjes Fleur

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Ziet er super sfeervol uit en niets is mooier dan thuis komen in een huis wat ook thuis voelt , geniet lekker van de mooie dingen om je heen ...fijn weekend lieve groet Rosita

Danielle van Heusden zei

Complimenten Corine!
Wat een ontzettend mooie warme en gezellig kamer hebben jullie ervan gemaakt!
Je hebt prachtige kleuren en stoffen gebruikt!
Wat zullen jullie iedere dag genieten...:)
Liefs Daniëlle

wilma zei

Dit is echt AF. Echt het is een toonbeeld van creativiteit. Echt dit is thuis.
Groet, Wilma

Petra zei

Wow, erg mooi en gezellig geworden! Heerlijke sfeer..

Fijn weekend!

lia zei

Het is met recht een heerlijk thuis....
En de gordijnen zijn het prijskaartje waard, want ze hangen prachtig.

Fijn weekend
Liefs. Lia

Huize Vizzini zei

Echt..prachtig! Het is een thuis. Heel mooi geworden!
Liefs Patricia.

Diane van Duuren zei

Wat een geweldig warm (t)huis. Mooie kleurencombinatie. Het is helemaal "af"
Geniet ervan.......

inro soor zei

het is helemaal jullie stijl geworden! en dat moet ook, want zoals je zelf al zegt is het nu jullie THUIS en dat is heel belangrijk, en ik vind het prachtig! leuk dat jullie ook zo crea zijn, met dat doek, en de kattenbak! haha die zou ik ook niet willen:(
geniet ervan groetjes, Inge

Anoniem zei

al een tijdje lees ik af en toe een stukje mee op je prachtige blog!
Die mooie, sfeervolle foto's!
In deze post komt het niet aan de orde maar ik weet dat je chronisch vermoeid bent.
Toen ik vanavond je laatste posten las dacht ik ineens: zal ik de link sturen die in onze familie óók een grote 'eyeopener' is geweest...?
Wie weet heeft ze er iets aan.
Ik weet niet of je wel eens hebt gehoord van candida?
Mocht je interesse hebben, dan kan ik je aanraden om je daar in te verdiepen, het zou misschien de oplossing kunnen zijn voor de vermoeidheid!
Dit is de link: http://doktercandida.nl/me-of-cvs/

Het is goed bedoeld, ik hoop van harte dat je er iets mee kunt!
H groet,
Alike

Villa Zeezicht zei

Echt prachtig!!! Als ik (ooit) weer tijd heb om ook maar iets op het gebied van het interieur in onze Villa te doen dan kom ik gewoon weer bij je rondneuzen voor inspiratie :)

Het Moonhuis zei

Heel mooi geworden Corine. Mijn vouwgordijnen zijn ook van ML Fabrics, het is inderdaad een uitgave geweest, maar ik ben echt blij dat ik er toen voor gekozen heb, ik ben er nog steeds heel blij mee!!

Liefs Monica

blauwruitje zei

Het ziet er prachtig uit! Ik kan mij goed voorstellen dat je je hier thuis voelt. Fijn weekend.

Anneke zei

Corine wat is je huis sfeervol geworden. Prachtige kleurcombinatie en je gordijnen zijn prachtig. Zelf hebben we toen ook gekozen voor linnen gordijnen en linnen vouwgordijnen. Een prachtig materiaal. Ja de prijs is er ook na maar het resultaat is geweldig.
Fijn weekend, liefs Anneke

Marjonel M zei

Wat mooi Dorine, heel gezellig en sfeervol. Geniet er van.

Liefs marjonel

Adeux zei

Hallo Corine, wat een leuk verhaal over je mooie interieur. Het kan zo veel voldoening geven om iets om te "toveren" naar eigen wens en smaak. De foto's geven een goed beeld van je warme huis. Een ding viel mij echter op: de radiator onder je voorraam. Ik verf die altijd mee in de kleur van de muur. Dan valt hij helemaal weg. Zet de radiator op stand 2. In elk geval zo dat hij een klein beetje warm wordt. Verf met een kwast in gewone lak (op terpentinebasis) zijdeglans. Bij een goede verfzaak kunnen ze dat in hetzelfde kleurnummer als de muurverf. Zet daarna de rradiator op vol vermogen. Dan hardt de verf goed uit en stinkt niet als je hem daarna weer aanzet. Herhaal dit proces nog een keer en klaar is Kees (Corine)! Hartelijke groet van Annemarie

Juffertje in het Groen zei

Wat een sfeervolle woonkamer wist jij te creëren! Ik zou me er zo thuisvoelen.

wilma oud zei

Corinne, ik zit met bewondering te kijken. Wat een geweldige smaak hebben jullie en zo harmonisch ingericht. Ja het is een "THUIS" Mooi gedaan hoor. Groetjes Wilma

Marjonel M zei

Sorry Corine.

Joke zei

Een sfeervol en warm familie huis.
Met mooie stoere items.

Groetjes Joke.

Marja zei

Wat een heerlijk sfeervol huis hebben jullie!
Zelf hebben wij ook een klein huis,dus leuk om te zien dat je van een kleinere ruimte zoiets moois kan maken.
Ook de kleuren combinatie is prachtig!

Fijn weekend,lieve groetjes Marja..

fo miento zei

Prachtig gewoon. Heel sfeervol om samen met het gezin van te genieten.
Lieve grtjes Mien

Marijke zei

Geweldig je unieke creatieve interior!
groetjes van Marijke

erika zei

Echt heel mooi Corine!
Wat een heerlijk huis hebben jullie!
Hoop dat de griep weer achter de rug is en geniet van je fijne leuke gezellige "dingen" die je gaat doen

Hartelijke groet Erika

Jilly Garcy zei

Wat een sfeervol huis, jullie hebben het met veel smaak ingericht.
Een echte thuis.
Lieve groet
Christel , Garcya's place

Onder de rieten kap zei

Wat is het prachtig geworden Corine, zo warm en sfeervol, echt een heerlijke plek om te leven. Wij zijn hier ook al een aantal jaren bezig om het hier naar onze zin te maken, we zijn echt met een bouval begonnen, ik hoop dat het dit jaar helemaal af raakt, als je zo bezig bent en heel veel zelf doet is de voldoening des te groter! Geniet lekker van je warme huis!
Veel liefs, Yvonne

C Borst-van loon zei

Het is super mooi geworden Corine,
Erg smaakvol.
Liefs colinda
www.brocanteblog.nl

Anna Marie zei

Wauw!! Wat een prachtig plaatje is het geworden. De stoere tafel en de houten blokken zijn geweldig! De gordijnen prachtig. En inderdaad heel verstandig dat je ze hebt laten maken. Wie weet hoeveel tijd en energie er anders in zou zijn gaan zitten. Energie die je nu voor andere dingen kunt gebruiken. Geniet van jullie prachtige huis!

Liefs, Anna Marie.

La Maison zei

Mijn compliment voor jullie creativiteit. Het is alsof ik in een woonblad blader.
Mooi, denk ik en wat een goed idee en te gek.
Echt Corine jullie hebben een droomhuis gecreëerd. De gordijnen zijn ook heel mooi gekozen, echt perfect.

Lieve groet
Hermine

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat zal ik nu aan de bovenstaande woorden nog toe moeten voegen.....alleen één woord: WAUW!!

groet Trijnie

Roelie zei

Het ziet er prachtig uit Corine. Ik ben gewoon jaloers!
Geniet er van!

Roelie

Des guirlandes zei

Lijkt me heerlijk, zo'n oud huis. Dan heb je vanzelf al veel meer sfeer.
Inderdaad, linnen gordijnen zijn loeizwaar. Ik heb ze op de slaapkamer. Zelfgemaakt van grof puur linnen van de lapjesmarkt. Ook nog gevoerd om het donker te krijgen. Ik had gewoon spierpijn toen ik klaar was.
Jullie schilderij, wat vindt de kunstenaar ervan dat je zijn kunstwerk hebt veranderd? Ik hoop niet erg.
Groet,
Barry

De Meidenmuts zei

Jullie hebben er een mooi huis van gemaakt! Zo zie je maar weer dat de ruimtes niet groot hoeven te zijn voor een mooie sfeer neer te zetten. Wij hebben ook geen grote ruimtes en dat vind ik helemaal niet erg.

Groetjes Anita

Sober en Stijl zei

Een heerlijk sfeervol (t)huis, je gordijnen zijn top!

Janny zei

Wat een heerlijk interieur! Heel mooi en rustgevend.
Je gordijnen zijn supermooi, al kan ik me voorstellen dat je er even over na moest denken. Ik heb er wel eens naar gekeken en schrok ook behoorlijk van de prijzen. Maar het geld waard, zie ik nu.
Veel plezier in je leuke huis!
Janny

Tineke zei

Wat mooi is dat geworden zeg! Succes met je volgende projecten want die komen er vast :-)

Joolzz zei

Heerlijke sfeer, heerlijk huis! :-)

ps, ik ben verhuisd... schuif je ook aan bij mij aan de keukentafel? http://schrijvenaandekeukentafel.wordpress.com

Vlijtig Liesje zei

Mooi zeg! Echt één geheel!

Judith zei

Ik ben weer eens eventjes aan het bijlezen... Maar wat een gezelligheid in jullie woonkamer! Klein, maar met een grootse sfeer

Liefs

Tussen Wal en Schip zei

Wat is het mooi geworden. Sfeer had je natuurlijk altijd al ;-) maar nu zie je goed hoeveel ruimte je er bij hebt gekregen nu de keuken weg is. Prachtig!
Geniet ervan!

lieve groet,
Alberta

Tussen Wal en Schip zei

Wat is het mooi geworden. Sfeer had je natuurlijk altijd al ;-) maar nu zie je goed hoeveel ruimte je er bij hebt gekregen nu de keuken weg is. Prachtig!
Geniet ervan!

lieve groet,
Alberta