maandag 2 februari 2015

druk

met opvoeden…

Wat is dat toch met ons klimaat, het wintert niet echt, maar soms heel even weer wel. Ik ben geen wintermens, maar dit wel-niet-weer vind ik echt helemaal niks, dan maar liever een paar weken echt flink vorstig, dan is het op de weg ook niet elke keer een verrassing als het glad is. Vanmorgen was alles hier flink bevroren, daarna scheen de zon volop en nu ik dit typ komt de regen met bakken naar beneden.

vaas

Net voor de kerst pakten Gert en ik onze to-go-lijst erbij want in de kerstvakantie wilde ik er heel graag een dag(je) op uit. En zo gingen we naar Sober en Stoer Wonen (klik) in Amersfoort, redelijk in de buurt en absoluut een adres dat boven aan mijn lijstje stond. En dat bleek terecht! Achter een prachtige oude gevel van een voormalige bakkerij werden we gastvrij ontvangen in een inspirerende warme sfeer met ongelooflijke mooie, stoere spullen… deze winkel krijgt een sterretje op mijn adressenlijst, hier móet je geweest zijn! (én terugkomen :–))

Tijdens de eerste scanronde, liep ik al over van inspiratie, natuurlijk hebben we diverse rondes gelopen en het is dat ik na een uur eigenlijk te moe ben om nog iets op te nemen, maar ik zou daar rustig een dag zoet zijn ;–) Met koffie en thee en wat lekkers maakten we kennis met Arianne en Jan. Wat een moed om je passie te volgen en (met de zonen) weg te gaan uit de vertrouwde omgeving en ergens anders samen zo’n winkel op te zetten.

Sober en stoer, het kon natuurlijk niet anders dan dat ik daar iets vond dat valt onder mijn noemer ‘stober’.. deze bolvaas staat nu heel mooi sober te zijn bij ons op tafel. Deze week gevuld met voorjaar, maar ook magnoliatakken staan er prachtig in.

5

En als ik aan tafel zit, dan komt Sofie er natuurlijk bij, liefst achter die grote nieuwe vaas. En als ik dan even niet oplet, dan grijpt ze haar kans. zo leuk namelijk die takken!

9 10
11 6

Vooral de brem, die slingert zo lekker..

14 1512 7

Nee Sofie!

13

Wat ‘nee’.. Ik doe toch niks??

18
Nee hoor Sofie, je bent lief.. Pff je kunt er best druk mee zijn.. met opvoeden!

37 opmerkingen:

De Meidenmuts zei

Wat een schatje....ook zo nieuwschierig net als die van ons!
Jij kunt tenminste vanalles in de vaas zetten...dat hoef ik met onze kater hier niet te doen... Als ik even niet kijk hangt alles
ernaast:((

Groetjes Anita

Des guirlandes zei

Inderdaad, dat is wel een heel stoere vaas. Groot ook, hij beslaat bijna de hele breedte van je tafel. Ik vind het mooi maar ben zelf toch iets minder van het hele stoere.
Zo'n jonge poes in huis lijkt me wel een hele opvoedklus.
Groetjes,
Barry
PS
Ga we elkaar zien op de bloggersdag bij Esatto?

Thuis bij Tjits zei

Wow heel mooi!! En Sofie is ook al zo mooi en fotogeniek!
Ik heb net je vorige post nog even teruggekeken en ervan genoten, zo warm en sfeervol!

Liefs, Tjits

Brenda Schneider zei

Het is een hele mooie vaas, het staat goed met die takken en bloemen er in.
Wat een mooie poes is Sofie, en erg fotogeniek.
groetjes Brenda

It's me zei

Ik wil daar zeker ook nog eens heen...zit het echt in het centrum ?..of daarbuiten?..wat een lieverd je kat zeg....zo'n leukerd.....liefs van mij...x!

Easyliving zei

De poes vind ik net zo mooi als de vaas!
Wat een schatje....s

Fijne avond

Liefs Dinka

Nancy Blaauwgeers zei

Het is inderdaad raar weer, hetnis fijner als het overdag ook net onder nul is en dan 's nachts flinke vorst, dan hebben we overdag mooi weer. Mooie aankoop heb je gedaan. En Sofie is een schatje.
Groetjes, Nancy

Home and Lifestyle zei

Ik moest meteen aan de vaas van Lia denken, die door Joris (of Joep) uit de vensterbank werd gedrukt...daar was helaas weinig meer van over. Dus ik zou deze dame maar goed in de gaten houden ;-).

Je maakt mij wel erg nieuwsgierig naar deze winkel! Deze staat dus nu ook op mijn to go lijst, sowieso vind ik Amersfoort een gezellig stadje om te winkelen. Je vaas is een mooie aankoop.

Liefs, Ingrid

inge van der sanden zei

Ik kijk weleens in de webshop van sober en stoer...en ze hebben inderdaad mooie spulletjes...staat ook nog op mijn lijstje om de winkel in het echt te zien.
Mooie foto's met Sophie...
Mooi groepje zo op je tafel...dat kruikje vindt ik ook leuk.
Fijne Avond.

Groetjes,
Inge, my choice

lia zei

Oh, die gaat nog heel veel streken uithalen.
Soms, heel soms denk ik weleens waar ben ik aan begonnen. Want dan luisteren ze nergens naar.
Maar ze blijven lief...

En ik ben ooit eens bij Arianne geweest, toen ze alleen nog maar op mp verkocht. Dus het word tijd dat ik eens die kant op ga.

What's in a day zei

Die Sophie heeft het rijk alleen, lekker tussen de mooie potten en voorjaarsbloemen in...maar lief is hij hoor.
Je pot is heel stoer, de winkel is een aanrader als ik het zo lees.

Lieve groet, Eefie

Mirjam zei

Hoi Corine,
Jeetje wat een deugniet, die Sofie. Maar logisch natuurlijk want dat is me daar een uitdaging, die slingerende takken op de tafel... wat een geweldige foto's, je kunt het pootje bijna zien bewegen... en die blik zo boven die kan uit (foto 6) die is echt helemaal hilarisch... Dikke glimlach rond mijn mond als ik dit zie hoor...
Prachtige vaas heb je trouwens gevonden bij Sober en Stoer, hihi ze zouden de naam moeten omvormen in Stober.....
Ik wens je een heerlijke avond,
Liefs,
Mirjam

Esther zei

Wat een geweldige serie foto's. Ik zou Sofie zo willen knuffelen.
Groetjes, Esther

Danielle van Heusden zei

Ooh wat een heerlijk lief ondeugend katje!♡
Èn een mooi vaas!!

Liefs Daniëlle

crochetcookingandmore zei

Dei winkel is echt gaaf! Ben er ook geweest. Ziet er erg sfeervol uit en dan te bedenken dat het hiervoor een kleurrijk kantoorpand was. Sofie lijkt echt zó op onze Britt! Pracht beestje...
Onze Britt heeft nu een nieuw hoger slaapplekje gevonden: de tv kast. Zal er eens een foto van plaatsen op m'n blog...

Housebythewaterhole zei

Corine, wat een prachtige vaas heb je van bij Arianne,
ik heb al enkele spullen bij haar online besteld en hoop echt eens tot daar te geraken maar voor mij is dat toch 2,5u rijden...gelukkig kan ik bestellen en laten opsturen want ze heeft zo'n prachtige spullen...dat vindt Sofie toch ook ?? Wat een lieverd...
de vaas staat in ieder geval héél mooi !
héél fijne week nog
liefs Kathy

Bonjade zei

Oh maar ze gaat nog weer in de takken hoor............let maar op......;)

Is ze 's nachts ook alleen in de kamer?

Heb hier al een paar dingen zien sneuvelen....zo ondeugend......en dan vooral als je er net niet bij bent.

fijne avond

Liefs

Huize Vizzini zei

Sober en stoer is inderdaad een prachtige winkel. Ik ben er al geweest. Daarvoor kwam ik al regelmatig bij Arianne thuis. Super lieve mensen met een passie voor wonen.
Ze hebben het prachtig voor elkaar nu in Amersfoort.
Liefs Patricia.

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een heerlijk, ontdeugend koppie! Die takken moeten er uit: je ziet het haar denken!
Zo leuk, maar idd dat opvoeden!!
Zo heb ik hier af en toe een kleinkind waar ik ook moet zeggen: NEE en dan op een andere route zetten.....mooi dat ie weer teruggaat! Dus....opvoeden is moeilijk: of het nou een mensje of een dier is..
Geniet er maar van, doen wij ook.

groet Trijnie

Jilly Garcy zei

Ik heb ook al enkele keren bij Arianne besteld en nog nooit teleurgesteld geweest. Het staat op mijn verlanglijstje om er eens naar toe te gaan .
Kat of hond , ze hebben af en toe eens een neen nodig ;))
Maar het levert toch leuke foto's .
Mooie vaas trouwens .
Groetjes
Christel

Anneke zei

Ik smelt helemaal als ik Sofie zie. Wat een heerlijk ondeugend beest. Zelf wil ik ook eens gaan kijken in Amersfoort. Maar wat een geweldige vaas heb je gekocht. Staat zo mooi op je tafel.
Liefs Anneke

La Maison zei

Prachtige stoere vaas, maar Sophie steelt de show hoor.
Wat een dot.

Lieve groet
Hermine

Diane van Duuren zei

Een super winkel op een prachtige plek! Wij zijn er ook al eens geweest en kwamen toen met een leuk stoer leeslampje thuis!
Daarna nig een wandeking gemaakt door het oude gedeelte van Amersfoort, het is er heel moii!

Wat een lief nieuwschierig kopje heeft de poes :)
Fijne week veder en succes met t opvoeden 😜

Tanja (Homemade Moments) zei

O Corine, kleine Sofie heeft mijn dag goedgemaakt en opgevrolijkt, heerlijk die foto's vooral omdat het zo herkenbaar is. De kat en het smoeltje erbij.

Had ik bij jou niet ergens gelezen dat Sofie te klein is om ergens op te springen en dat ze dat niet doet omdat ze heel goed luistert :-)
Ach Corine, elke dag leer je meer dat een kat personeel heeft.
Fijne dag

Liefs
Tanja

Claudia Leertouwer zei

Sofie maakt het plaatje compleet. Kom maar op met dat pootje!!!

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Schitterend die eigenzinnige Sophie, en ook nog fotogeniek. Prachtige sobere en robuuste foto,s met een vleugje voorjaar.

groetjes Pauline

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Wat een prachtige foto's van Sofie en zeker ook de vaas.

Mooi.... om zo het voorjaar in huis te halen.
Hier nog geen voorjaarstakken maar wel een paar planten, groen vind ik altijd goed staan vooral als de kerstversiering weg is en het zo kaal lijkt.

Wens je een fijne avond en lieve groet,

Loes

blauwruitje zei

Wat een stoere vaas heb je jezelf cadeau gedaan. En katten opvoeden... het is ons niet gelukt. Groetjes Sandra

Onder de rieten kap zei

Ja als ik jouw vaas zie weet ik zeker dat ik daar een keer naartoe moet! Hij is prachtig en wat heb je hem mooi opgemaakt met die takken echt een plaatje. En Sofie...ja die steelt hier toch echt de show, wat een schatje! Die boef van mij laat niets met rust, dus bij mij helaas alleen kale kruiken en af en toe weet ze daar ook nog mee te goochelen haha!
Veel liefs, yvonne

Pure & White zei

Klinkt als een heel gaaf adresje, Bij Arianne. Ik ken het via de mooie webshop, maar ben er zelf nog nooit geweest.. Toch maar weer eens die kant oprijden, denk ik..;-)
En wat wordt Sofie al groot, en wat kleurt ze mooi!
Lekker genieten hoor!

Liefs Dineke

Sober en Stijl zei

Heel mooi!... krijg als ik de foto`s zie al helemaal zin in het voorjaar:-)) en ja sober en stoer is een heerlijke winkel.

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Met dat dametje krijg jij vast nog heel wat te stellen, maar waarom denk ik toch dat jij dat stiekem helemaal niet zo erg vindt :)

inro soor zei

wat een knuffeltje! daar heb je veel plezier en veel werk aan, haha
mooie spullen kocht je!
groetjes, Inge

Judith zei

Wat een mooie aanwinst zeg... Dus dat adresje moet ook op mijn To Do list? Nog een paar weekjes opkrabbelen en dan ga ik een reisgenoot zoeken (moet geen enkel probleem zijn) voor een tripje die kant op;-)

Succes met opvoeden hihi

Fijn weekend X

Lynda Hovens zei

fijne vaas! daar ga je veel plezier van hebben! En van sofietje zeker ook ;)

erika zei

Wat een prachtige foto's Corine! En wat een plaatje is Sofie....dat koppie. .....
Je vaas is ook mooi en Amersfoort is voor ons wel heel dichtbij dus even genoteerd
Fijne zondag nog!

Marjan zei

Wat een heerlijke winkel he.
Kom er altijd heel graag en ga nooit met lege handen naar huis.

Wat een deugniet is Sofie maar wel een schattige deugniet.

Liefs, Marjan