zondag 22 februari 2015

soberchique

en stoer…

Wij voelen ons THUIS bij de trefwoorden stoer en sober, stober dus. Dat dat juist te versterken is met een tikkeltje chique, is weer gebleken..  We genieten volop van ons huis, het past ons als een warme jas, maar toch voelde ik ergens nog wat wrijving.

fris

De verlichting was nog niet helemaal wat het moest zijn, aan goed licht om te lezen of te werken mankeert het niet, met dimmers kunnen we de spots aan het plafond prima op sterkte brengen. Maar juist bij de sfeerverlichting waren er toch wat donkere hoeken in de kamer die wel een beetje meer aandacht mochten krijgen. Op het web zag ik regelmatig van die leuke smalle lampjes met een klein cilinderkapje langs komen, maar als ik ze dan vervolgens overal zie, vind ik het niet meer leuk om ze te kopen. Ik ben meer van de net-even-anders oplossingen :–)

uitlopers

Ik had vorig jaar twee halogeen rvs vloerlampjes met melkglazen kapjes aan één van de dochters in bruikleen gegeven. Maar bij navraag had zij ze al en tijdje werkloos op zolder staan, mooi.. Het melkglas sloopte ik eraf en ik zette er los een oud lampenkapje op, ik keek er een paar dagen avonden kritisch naar en ik zag dat het goed was. Al moest dat oude lampenkapje uiteraard nog wel vervangen worden door een hip cilindrisch exemplaar. Bovendien wilde ik op beide lampjes eenzelfde kapje, ik bedacht dat sober grijzig linnen mooi in het totaalplaatje zou passen. En zo reden Gert en ik op een rustige zaterdag naar een buurdorp om even 2 cilinderkapjes te kopen. Zo had ik het tenminste bedacht.. maar zo ging het niet.. de kleine maat die ik voor ogen had, hadden ze niet op voorraad..

velours

Tja, jammer dan, nou ja dan gaan we gewoon nog een dorp verder. Helaas was ook daar weinig of eigenlijk niks te vinden in onze geliefde, sobere grijstinten. Maar ik vond er wel iets heel anders, met stoere krokodillenprint ;–)) En toen ik die vondst nog beter bekeek bleek die print gedrukt te zijn op chique glanzend, zilvergrijs fluweel. Geweldig!
En ze hadden er twee, deze moesten het dus worden. Totaal anders dan wat ik vooraf voor ogen had, maar nu zag ik het helemaal voor me. Die chique kapjes zouden het stobere juist versterken!

asparagus chique

Ik vind het super zo! De chique glans van de grijze kapjes past met het geborsteld rvs van de voet perfect bij de stoere soberheid van het beton, de houten blokken , de kalkverf, de oude spiegel en de linnen stoffen.

sober hoek

Eigenlijk had ik het van te voren wel kunnen bedenken, want ook boven hebben we stoer gecombineerd met chique, daar ligt op de overloop zilverchique tapijt terwijl we in de beide kamers de originele houten vloeren donkergrijs hebben geverfd.

tak

Het pronkstuk van onze kamer is toch wel de betonnen tuinvaas.. en ik ben geen fan van kamerplanten, maar toch zette ik er een asparagus in, dat past wel heel mooi in het geheel, zeker met de nieuwe lamp ernaast :–))

46 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Corine,

Ik zie net dat je nieuwe lampen hebt. Wat mooi en die krokoprint is echt heel erg chique. Goed dat je een dorp verder bent gaan zoeken. Wens je er heel veel plezier van.

Groetjes, Hanny Volker

Home and Lifestyle zei

Ik denk dat ik er zelf aan voorbij gelopen was, maar de combinatie met andere materialen is inderdaad heel mooi. Toch maar goed dat jullie er een paar ritjes aan gewaagd hebben. Verlichting vind ik ook lastig. Tegenwoordig moet je echt opletten welk soort spaarlampen je koopt, dat felle witte licht vind ik absoluut niet mooi.

Liefs, Ingrid

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Ik ben nog elke dag blij dat die betonnen vaas een tweelingexemplaar heeft! Maar bij jou binnen hoort hij gewoon en die chique krokodilkappen passen daar op één of andere manier prima bij. Zie ik nu ook de andere kast en is de vitrinekast verdwenen?

Passione Helena zei

Wat grappig dat je iets heel anders voor ogen had en uiteindelijk met iets heel anders in huis komt, wat nog veel beter bij je past! Ik vind dat je super geslaagd bent…ik hou wel van een beetje chique! De pot is prachtig, mooi met de asparagus! Je hebt heerlijke, sfeervolle woonkamer! Fijn dat nu alles klopt ;-)

Geniet nog lekker van deze zondag.

Liefs, Helena

Bonjade zei

Vind ze prachtig......chique en stijlvol....en dat prachtige groen erbij maakt het geheel af.
Houd wel van iets groen....
Is dit nu de plant versie of zijn dit de takken die je in boeketten vindt.....?

Fijne zondag

Liefs

Marijke zei

Wat heb je een mooi chique huis, alles past zo mooi bij elkaar!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Esther zei

Soms moet het gewoon zo zijn. Fijn dat je een oplossing hebt. Licht kan zo lastig zijn om het goed te krijgen.

Athomebymy zei

Héél mooi allemaal !!! Ik hou helemaal van jou stijl , en ik vind de kleur op de muur ook prachtig , aan de kant van de kachel is ze precies grijs en aan de andere kant is ze helemaal leem achtig ... wat licht allemaal kan doen .... dat ondervind ik hier ook met de staaltjes die ik op de muur aan het zetten ben ;-)

Liefs Petra

Home is where the heart is zei

Het totaalplaatje is weer compleet. Mooi hoekje zo met die grote tuinvaas en alles bij elkaar :))
Fijne avond
lieve groet Brigitt

Room Seventeen zei

Dat is zeker chique! Ik vind je plant ook top, lekker frisgroen. Morgen ga ik een bos tulpen kopen , even lekker knallen met kleur, ik ben die kale takken mode helemaal zat.

Easyliving zei

Geweldig dat kapje! Staat super op dat ranke voetje...had m zelf ook zo kunnen kopen!
Huisenhof in Hattem?

Liefs Dinka

Housebythewaterhole zei

Corine, het lampenkapje vind ik echt suuuper mooi,
ik had ook een asparagus(je) in de keuken vond ik zo
mooi maar ik kan hem niet houden...téveel of té weinig water ???
Héél gezellig interieur heb je...mooi !!
Dank voor je leuke reactie...heb nog getwijfeld of ik de prijs van de ribbelvaas erbij ging zetten :-):-)
ik kocht ze voor 1€ op de rommelmarkt...tja ik blijf
het zo leuk vinden om doen !!
héél fijne zondagavond nog
liefs Kathy

Huize Vizzini zei

De lampjes staan prachtig. Wij hebben er zelf ook twee, maar dan wat hoger. Mijn man maakt ze zelf. Heel handig hihi
Liefs Patricia.

La Maison zei

Wat een geweldig mooie vondst. Ik snap heel goed dat je tevreden bent.
Net je twee vorige posts gelezen en ik ben diep onder de indruk. Het is heel erg als je niet kunt maar toch gedwongen wordt.
Zelf weet je het allerbeste wat goed voor je is.
Heel veel sterkte en liefs,
Hermine

Marian zei

Dat ziet er echt heel gaaf uit...en die asparagnus op die mooie houten blok...geweldig...en die lampenkapjes heb je heel goed gedaan zo...is denk ik mooier dan linnen, net wat je zegt al die tegenstellingen in materialen maken het speciaal....

Janny zei

Ben het helemaal met je eens: wat een mooie combi, dat stoere en dat chique. Je lampjes staan supermooi bij het geheel.
Wat grappig, he, dat je dan ineens zo'n visioen krijgt van iets dat geheel anders is als je aanvankelijk dacht.
Je asparagus staat heel mooi in die pot. Hier heb ik er een gehad die binnen de kortste keren kaal was. Waarschijnlijk te warm gestaan.
Liefs,
JNny

Jilly Garcy zei

Super mooie kapjes !
Het geeft het dat tikkeltje meer .
Groetjes
Christel , Garcya's place

Brenda Schneider zei

Het is juist leuk om verschillende stijlen te combineren zodat het je eigen stijl wordt.
Ik vind jouw huis heel gezellig met een warme sfeer.
Groetjes Brenda

Judith zei

Wat fijn dat je goed geslaagd bent met je lampenkapjes en ik vind ze supermooi staan in je stobere interieur!

Ik houd juist wel van een toef fris groen in huis. Toen ik in de lappenmand lag, vers in onze unit getrokken, stelde m'n schoonmoeder voor om voor dat groen accent te zorgen, maar helaas is zij er niet aan toe gekomen (of is ze het vergeten)... Dus zat ik me van de week te bedenken dat ik zelf genoeg opgeknapt ben om op zoektocht te gaan naar een geschikte plant voor net dat béétje kleur in huis;-)

En die tuinvaas is inderdaad een regelrechte topper!!!

Fijne avond nog X

Jolanda zei

Wat mooi die groene asperges, past helemaal in het plaatje. En je kapjes zijn hilarisch. En ook weer passend in het geheel. Ik ben zelf ook op zoek naar kapjes en weet hoe lastig het is, dit is wel een voltreffer! Lieve groet

lia zei

Ze staan erg mooi Corine. En ik houd wel van iets glimmends tussendoor. Zo heb ik ook zijde kussens op de bank.
En je kast.... super!!

Het Moonhuis zei

Helemaal leuk juist een twinkeltje en een beetje fris groen!

Liefs Monica

Priscilla Spruijt zei

Heel geslaagd super mooi geworden joh!

Groetjes, Priscilla
diybypepris.blogspot.com

Lida Klever zei

Je lampenkampjes staan super...en wat glimmends geeft weer een mooi contrast met de sobere materialen. Je huiskamer ziet er heel sfeervol uit!
Groetjes Lida Klever

inge van der sanden zei

O...die zou ik ook gekocht hebben...ik merk dat ik ook iets meer andere materialen wil toevoegen.
De asparagus wordt een hit in blogland...zie hem al op verschillende blogs langs komen...
Fijne Week.

Groetjes,
Inge, my choice

De Meidenmuts zei

Ik hou er ook zo van het stoere sobere met een tikkeltje chique! Mooi lampenkapje!
Het frisse groen van de aspargus staat heel mooi!
Mooie foto's van je interieur heb je gemaakt!

Groetjes Anita

Verie - Vestywo zei

Een heel gezellig sfeertje zo, Corine! Heerlijk met de open haard aan, fijne week..

Lieve-Groetjes,
Verie

Joolzz zei

Die grote tuinvaas is inderdaad een beauty!!

Dinah zei

Nou ik kan je schroom voor glim wel een beetje begrijpen hoor. Zag hier in een woonwinkel ook veel bling. Ook kussentjes met bling en die kapjes voor de lampen zag ik ook, Heb zelf gedacht z'n veloerslampenkap mee te nemen maar vond het te gewaagd. Nu ik het zo bij jou zie vind ik het erg mooi...Wie weet ga ik nog terug naar die winkel....

Lieve groet, dinah

Johanna betuwe zei

Heel erg mooi hoor je nieuwe lamp !
Ik mag dat wel een tikkeltje chic erbij :-))
Staat prachtig naast je vaas met Asparagus en je spiegel !
Vind trouwens de zuil ook erg mooi waar je vaas op staat ..beetje brutaal misschien om te vragen waar die vandaan hebt ?? ;-)))

Geniet van je mooie spulletjes !

Liefs Johanna Elfies Home

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Beetje anders is altijd leuk, wat ziet het er allemaal mooi uit en ik kan mij voorstellen dat je blij bent met de lamp, staat super.
Pauline

Marjan zei

Altijd grappig dat je iets in je hoofd hebt en dat het soms iets totaal anders wordt. Maar juist nog beter dan wat je wilde. Ik houd er wel van om met materialen te spelen.
Je zit er weer helemaal mooi (verlicht) bij.....

Liefs, Marjan

Marjonel M zei

Helemaal geslaagd zou ik zeggen, prachtig..... Ik vandaag begonnen met kalkverf in het toilet, heel spannend ik laat het wel een keer zien... Heb je ook een nieuwe kast in de woonkamer? Mooi hoor.

Liefs, Marjonel

Spijshuisje Lyd zei

Staat super! Geniet van je mooie huis! Fijne avond, Lydia

Villa Zeezicht zei

Wat mooi gevonden, het straaaalt nu bij je binnen! Ze zouden overigens prima bij mijn nieuwe vaas passen ;) Mooi hoor, dat zilver, echt sjiek!!

Mirjam zei

Hoi Corine,
Je lampjes zijn helemaal geweldig zo. Wat goed bedacht van je... Lekker een lichtje erbij voor die wat donkere hoekjes... heel mooi.
En ik vind ook dat het mooie groen van de asparagus de sobere look ook mooi versterkt...
Fijne avond,
liefs,
Mirjam

Diane van Duuren zei

Wat een gezellige sfeer is het toch bij jullie! Je lampen met de kapjes staan er geweldig bij. Al heb ik zelf niets van het chique in huis ik vind het bij een ander wat ik zo af en toe op de Blogs voorbij zie komen, wel heel mooi!

Liefs, Diane

van alles wat in huis en tuin. zei

Ik zou zoiets nooit zelf uitgekozen hebben maar nu ik bij jou alles zo op de foto zie is het toch wel anders: het past bij jou allemaal zo mooi bij elkaar!
Je hebt er echt oog voor!
En die asparagus: dat is die "ouwevrouwenplant" van jaren geleden die ik ook nog in huis heb staan: is die weer helemaal "in"?
Haha...dan ben ik dus ook weer helemaal "in".
Ach....alles komt ooit een keer weer terug, alleen soms op een andere manier: wel weer leuk!

groet Trijnie

Huize Wisman zei

Wat een mooie lampenkapjes! Echt heel chique.

Groeten, Deborah

eigen thuis zei

Dat zijn leuke lampen geworden, mooi met die glimmende kapjes! Zo zie je maar weer dat een kapje heel veel doet met de lampenvoet. En dat frisse groen in die stoere vaas staat ook erg mooi, kortom: het ziet er erg sfeervol uit.

Liefs Gonda

Sober en Stijl zei

Een hele mooie combi! ook mooi dat frisse groen.
Liefs, Dorine

Anneke zei

Het plaatje van je kamer wordt steeds mooier vind ik. de combinatie van de muurverf de spiegel de mooie pot met dat mooie lichte groen en nu de lampen-kapjes. zo mooi.
Lieve groet Anneke

Marieke Kromme zei

Prachtig kapje, zou ik zo ook gekocht hebben! Heb zelf thuis ook diverse licht glanzende items zoals de eetkamerstoelen als contrast met al dat matte. Het springt er daardoor net even wat meer uit.

Liefs Marieke
WONEN a la Mar

MARIANNE zei

En Hij...oh nee...jij keek, en zag dat het Goed was...ha,ha!
En je hebt gelijk, het past idd heel mooi bij elkaar zo hoor!

Groetjes en fijne dag verder! Marianne.

Tante Mali zei

Just three letters: WOW!!!!
Happy weekend
Elisabeth

Anoniem zei

ik ben een stille volger en zit regelmatig bij je te kwijlen zo mooi, maar mag ik je vragen waar je de prachtig lampen kapjes hebt gekocht alvast bedankt Janny