donderdag 23 april 2015

wie wat bewaart

verrassing…

Mijn schoonmoeder is van nature nogal van het bewaren en wellicht heeft het meemaken van de oorlog en diverse perioden van crisis dat ietwat versterkt. Feit is dat er een behoorlijke voorraad zeep (sunlight), rijst en bonen en dergelijke in de kast staat, voor noodgevallen…

5624.

Maar daar blijft het niet bij. Ook rekeningen van ooit aangeschafte spullen als meubelen en gereedschappen liggen keurig gesorteerd in mappen in de kast. De garantietermijn van die spullen is al vele (tientallen) jaren verstreken of de spullen zijn al minstens net zo lang niet meer in gebruik. Zelf praktiseer ik de stelling  ‘gebruik je iets niet meer, dan kan het weg’. En die bewaarzucht van totaal overbodige zaken, daar krijg ik acuut opruimneigingen van. Maar natuurlijk bemoei ik me niet met de kast- of mapinhoud van huizen die niet de mijne zijn!

 5635. 5626.

Terwijl Gert laatst (als elke week) de post en de administratie van zijn moeder doornam en bijwerkte scharrelde zij wat rond in de kast. Met een ‘wil je dit bewaren?’ kwam ze naar ons toe.

5633.

Bleek dat het een stukje huisvlijt was, ooit door Gert gemaakt op school.. ja natuurlijk willen we dat bewaren!! Geen idee waar ze ‘t ding vandaan had, maar sindsdien heeft het manneke een ereplaats in de open kast bij mijn verzameling kistjes :–)))

35 opmerkingen:

Happy Living zei

wat een leukerd!

fijn weekend alvast!

liefs,

Sonja- Sezoentje zei

Herkenbaar :)
Wat leuk om zo nog iets te vinden, hij staat mooi bij je verzameling. Het maakt me wel nieuwsgierig hoe de kast in zijn geheel eruit ziet :)
Liefs, Sonja

Home and Lifestyle zei

Het is maar goed dat je schoonmoeder graag iets achter de hand houdt...zo kon ze jullie ook met een werkstuk van Gert verrassen. Leuk hoor!

Liefs, Ingrid

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Je moet er niet aan denken dat ze juist dit leuke mannetje niet bewaard had. Verdiend inderdaad een ereplaats, zo leuk!

Huize Kip Kakel zei

En daar wordt je BLIJ van!
Een mannetje om te koesteren..
lieve groet!

Onder de rieten kap zei

Oh wat leuk! toch geweldig als je zoiets tegen komt!
Groetjes, yvonne

Easyliving zei

Wat een mooi maakseltje...;-) alleen al door die vlijtige jongenshandjes eens gemaakt krijgt hij een plaatsje...leuk!

Lieve groet Dinka

Esther zei

Wie wat bewaart.... maar dit is wel heel bijzonder. En leuk om te zien.

Villa Zeezicht zei

Och, wat ontroerend! Zo'n bijzonder stukje jeugdsentiment mag zeker een ereplaats krijgen! Gelukkig maar dat je schoonmoeder dit niet weggedaan heeft!

Anita r zei

Wat enen grappig ding.

gr. Anita

Brenda Schneider zei

Ik ben zelf ook van het opruimen maar als je zo een leuk beeldje tegenkomt zal ik het ook snel neerzetten hoor.
Dat heeft ze toch maar weer goed bewaard hè :)
Groetjes Brenda

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een leuk idee dat je man dat ooit als klein kereltje gemaakt heeft: wat een waardevol iets!
Toch wel fijn dat er wat bewaard wordt hè.....dus niet te snel iets weggooien dat blijkt wel weer.

groet Trijnie

Des guirlandes zei

Waus, dat is wel heel schattig zo'n zelfgemaakt houten poppetje. Kan Gert zich nog herinneren dat hij het maakte?
Zou ik ook zéker bewaren en een ereplaats geven.
Groetjes,
Barry

eigen thuis zei

Wat een leuk manneke staat er in je kast en dan is het toch wel leuk dat zoiets speciaals na jaren op duikt:-) Hij heeft in ieder geval een mooi plekje gekregen.

Liefs Gonda

Het Moonhuis zei

Super toch dat ze dit bewaard heeft, hartstikke leuk!

Liefs Monica

Anoniem zei

Superleuk als zoiets na jaren nog boven water komt.
Ik heb zoeen ook vroeger op school gemaakt, ja ja ik zat in de jongens handenarbeid klas. Maar waar die ooit gebleven is??
Groetjes Coby cbcosycot IG

Spijshuisje Lyd zei

Wat staat het leuk daar bij je kistjes!

Anneke zei

De behoorlijke voorraad sunlight zeep en blikken bonen herinner ik me nog van mijn moeder. Voor noodgevallen. Ze zei altijd in de oorlog was daar zo'n tekort aan. Wat leuk dat Gert dat beeldje zelf gemaakt heeft en past heel mooi bij je kistjes.
Ik wens je een fijn weekend, liefs Anneke

Marjonel M zei

Dat is wel heel leuk, na al die jaren verzamelen komen de mooiste schatten naar boven.

Fijn weekend.
Liefs Marjonel

Els04 zei

Mooi!

Marjan zei

Wat leuk!! Grappig dat zoiets na zoveel jaar ineens weer boven komt. Hij staat mooi bij je verzameling.
Toch maar goed dat er mensen zijn die dingen bewaren......

liefs, Marjan

lia zei

Maar goed dat ze deze ook bewaard had.
En wat een talent had Gert als kleine jongen;-))

Renata Michel zei

Ahhhh dat is leuk en bijzonder zeg. ...groetjes Renata

Anna Marie zei

Hij is prachtig!

Marijke zei

Leuk! Ja daar zitten herinneringen aan.
fijn weekend,
groetjes van Marijke

Janny zei

Leuk dat je schoonmoeder dit nog gevonden heeft. Altijd leuk, jeugdherinneringen.
Liefs,
Janny

Judith zei

Wat een mooi en persoonlijk decoratie item heb je daar in je schoot geworpen gekregen... Natuurlijk moet zoiets een ere plaats krijgen:-)

Fijn weekend

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Wat leukk vind niets leuker dan jeugdherinneringen ...iets wat je moet koesteren ... ben zelf ook een opruimer maar bewaarde alles ven de kinderen van te hun eerste tekening tot moederdaggedicht hun handwerkjes , geboorte kleding ... Vind het zo iets dierbaars misschien ook wel omdat ik zelf niets aan jeugdherinneringen heb ... mooi koesteren zou ik zeggen ... fijne week lieve groet rosita

Nancy Blaauwgeers zei

Wat geweldig dat je schoonmoeder dat ook heeft bewaart. Staat prachtig zo bij je mooie kistjes. (Daar heb ik ook wel wat mee) groetjes, Nancy

crochetcookingandmore zei

WaT SUPERLEUK!

Diane van Duuren zei

Wat leuk!! :))

Tussen Wal en Schip zei

Superleuk! Met een bijzonder verhaal.

Marian zei

Wat leuk...super popje...dtaat geweldig zo bij je verzameling..

Ellen zei

Ow wat leuk!

Joolzz zei

Wat ontzettend leuk!! Dit zou ik koesteren...