vrijdag 17 april 2015

wonen

op niveau…

Een paar kilometer hiervandaan ligt Marle (klik). Een klein dijkdorp aan de IJssel, wij zien regelmatig leuke huizen langs zo’n dijk, maar ik zou dan graag vanuit het huis óver de dijk heen kunnen kijken. De meeste huizen liggen áchter de dijk, maar soms hebben bewoners geluk..

5616.

Dit huis staat tégen de dijk aan gebouwd, met als bijzonderheid dat de begane grond aan de voorkant de eerste verdieping aan de achterkant is. Ik vind het trouwens een leuk huis met z’n vierkante vorm en prachtige uitzicht.

5622.

Maar het allerleukst hier vind ik de getopte boom naast het huis.
De bewoners wonen prachtig op (hoog) niveau!

5617.
5618.
5619.

Niet mensenschuw, maar ik werd wel goed in de gaten gehouden..

Het is lente en dat maakt dat ik zin heb om er op uit te gaan.  Vorige week zondag toerden we dus wat over de IJsseldijk, morgen willen we even rondkijken op de eerste brocantemarkt in Zwolle (klik). Korte tripjes in de buurt, zodat ik er nadien niet de wrange vruchten van blíjf plukken, wie weet krijg ik ook weer wat meer zin en energie om te fotograferen.

De lente, de zon, het leven lacht ons toe! Ik lach vriendelijk terug.. en ik geniet!

20 opmerkingen:

Hilgonda Mons zei

Wat een prachtige foto, die tweede foto.
En inderdaad weer heerlijk die lente. Geniet ervan!
En fijne tripjes en weekend gewenst.

Lieve groet, Hilgonda

Johanna betuwe zei

Ohh wat een lieve foto`s ...de Ooievaars zitten hier rondom ons ook weer volop en i.d.d. echt bang zijn ze niet ...ze zijn zo mooi ...da`s het echte genieten van het leven op het platteland ..ik wil niet anders ...en een mooi huis is het zeker ook ...genieten morgen op de Brocante markt !

Liefs Johanna Elfies Home

Home and Lifestyle zei

Dit huis is inderdaad heel mooi gelegen, het moet een feest zijn om te wonen. Dat hadden meneer en mevrouw Ooievaar inmiddels ook bedacht. Een mooi schouwspel om te volgen.

Veel plezier morgen op de brocante markt. Ik had deze markt ook in mijn agenda gezet, maar het gaat mij toch niet lukken in verband met andere afspraken.

Fijn weekend Corine! Liefs, Ingrid

Athomebymy zei

Prachtig !!!

Liefs Petra

Petra zei

Als je op FUNDA- Marle zoekt en kijkt bij de huizen die verkocht zijn, dan is dat deze :-) Kan je gelijk genieten van de binnenkant van dit prachtige dijkhuisje!

Fijn dat je genoten hebt, wat wonen we dan toch in een mooie omgeving :-))

Lieve groet van Petra

Supergoof zei

Ja mooi hè,.. Marle. Ik heb zelf vele jaren met veel plezier in Veessen gewoond, ook zo mooi!

blauwruitje zei

Wat een rijkdom zo'n ooievaarsnest in je tuin. Prachtige plek.

Het Moonhuis zei

Dat is zeker een leuk huis.
Veel plezier morgen in Zwolle!

Liefs Monica

lia zei

Dijkhuisjes vind ik ook zo mooi! En die staan hier natuurlijk ook heel veel in de buurt.
Mevr ooievaar woont ook heel mooi.

Diane van Duuren zei

Heel mooi huis, en de ooievaar vind ik ook prachtig, dat zie ik nooit.......
Fijne dag morgen, geniet ervan.

Liefs, Diane

Marjan zei

De ooievaars hebben een mooi plekje uitgekozen voor hun woning....
Het dijkhuisje is naturlijk ook geweldig.
Veel plezier op de fair.

liefs, Marjan

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat heerlijk dat je weer van het leven kunt genieten! De zon helpt daar natuurlijk wel bij, denk ik.
En je hebt prachtige foto's gemaakt: dat blijft toch een mooie hobby!
Fijn weekend.
Hopelijk kun je er dan ook even op uit, hoewel ik denk dat het gesjok van vandaag, hoe leuk ook, wel veel energie zal kosten!

groet Trijnie

Onder de rieten kap zei

Wat is het mooi daar en wat een voorrecht om een broedend ooievaarspaar naast je huis te hebben, wat een geluksvogels die mensen die daar wonen!
Groetjes, yvonne

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Vandaag ook weer hele leuke dijkhuizen gezien en als het sfeertje buiten klopt, zou ik stiekem ook best binnen willen kijken. De zon deed haar best, dus hoop dat jij een genietdag in Zwolle hebt gehad!

Marijke zei

Wat een pracht van een foto's heb je gemaakt!
fijne zondag,
groetjes van Marijke

Anneke zei

Oh vroeger droomde ik om in zo'n huisje te wonen. Zo mooi. En dan de ooievaars naast je huis geweldig mooi.
Liefs Anneke

Janny zei

Mijn oudste dochter woont in een dijkboerderij. Zij woont inderdaad ook achter de dijk. Persoonlijk zou ik dat ook niet willen. Vooral omdat het ook vaak waait op zo'n vlakte aan een rivier. Maar zij hebben het er erg naar hun zin, met heel veel grond en ook ooievaarsnesten achter hun tuin.
Och....het is heel persoonlijk waar je je thuis voelt, denk ik.
Mooie foto's Corine!
Liefs,
Janny

Lida Klever zei

Prachtig zo'n dijkhuisje en als je dan ook nog mooi uitzicht hebt! Geniet van de uitstapjes!
Fijne zondag
Groetjes Lida

Villa Zeezicht zei

Geniet maar!!! Want, dan genieten wij mee :)

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Prachtige foto's mooi zo nest daar kan je alleen maar van genieten .... En dat huisje heerlijk hou er wel van .... heerlijk te lezen dat je lekker heb genoten , geeft je weer energie ;-) ...wens je een fijne week en lekker blijven fotograferen en ons mee te laten genieten ... Lieve groet rosita