donderdag 27 augustus 2015

weinig

en veel..

De vakantie is voorbij gevlogen, we hebben genoten, we deden weinig en dat was goed. Ik was van plan gewoon door te bloggen want ik vind het zelf altijd wat saai als er met de zomerdag weinig te beleven valt op de blogs, maar dat lukte niet. Waarom niet?? Simpel.. er gebeurde te veel.. en als dat dan allemaal lekker binnen komt, raak ik overprikkelt en krijg ik er weinig (zinnigs) meer uit.
Onze vakantie vierden we vooral op ons eigen landgoed, we ontbeten lekker buiten voor de tent achter het huis.

We maakten een paar keer een fietsritje naar onze buurstad waar we recreëerden op een zonnig terras, we hielden de tuin op orde (dat is wel ideaal als je niet op vakantie gaat!) en we klusten wat.

De grote klussen zijn hier langzaamaan wel gedaan, maar ik weet toch altijd wel weer iets te verzinnen voordat we ons gaan vervelen :–) Deze keer had ik bedacht dat het best ruimtelijk zou zijn als we het plafond van onze slaapkamer eruit zouden slopen.. Ik had namelijk de zolder zo grondig leeggeruimd dat ik daar enorm veel ruimte over had..

0166. 0156.

Onze slaapkamer was prima naar mijn zin, klein maar knus en sober, toch kreeg ik het helemaal te pakken toen ik bedacht hoe het zou zijn als we het tot in de nok open zouden breken.. al levert het rondom ons bed geen centimeter extra vloeroppervlak op, het geeft wel ‘lucht’! We hadden het plafond er vlot uit en we zijn er nu al helemaal blij mee.. al moet er nog veel gebeuren (elektra verleggen, houtwerk schilderen, muren stuken en daarna kalkverven..).

Tijdens onze vakantie bezochten we op één dag diverse woonwinkels en dan speciaal díe waar we nog niet eerder waren geweest, onze favoriet van die dag is Het Kabinet in Bunnik. Stoer, eigentijds en anders dan het geijkte landelijke spul.. wat hebben we daar heerlijk rondgeneusd! De donkergrijze plaid die ik daar meenam combineert mooi met het nieuwe lichtgrijze linnen beddengoed.

Sofie.

Dat grijze linnen was best even wennen. Hier THUIS is eigenlijk geen wit te bekennen, geen witte muren, geen witte plafonds(behalve in de badkamer).. maar we slapen wel al jaren heerlijk altijd onder friswitte dekbedhoezen.. tot nu dus.

unnamed

O en ik verzon in de vakantie ter plekke en à la minute nóg een klus.. in onze hal zit op de muren kalkverf (elephant skin) prachtig, maar met 3 honden níet praktisch. Bovendien zit onze grote vriend Roef in de sloopperiode, zo heeft ie ontdekt dat het heel lekker is om met z’n tanden te knagen aan het stuukwerk van de muur.. ja echt.. hoe komt ie erop.. Vlekken dus en kaalgevreten stukken, het zag er niet uit. En toen bedacht ik dat het wel stoer zou zijn én praktisch als we de muren in het deel van de hal waar de honden liggen tot een meter hoogte zouden betegelen met dezelfde zwarte tegeltjes als de plint. En ook die klus pakte prima uit!


0174.
0184.

En zoals dat gaat met klussen, ook hier is weer een vervolgklusje uit voortgekomen, binnenkort moet er natuurlijk wel nog een nieuwe laag kalkverf op. Je ziet het trouwens goed: ik heb op het hondenkussen al verschillende ‘knielappen’ genaaid.. We zijn heel gek met onze beestenboel, maar wat zal ik blij zijn als de sloopperiode van Roef voorbij is!!

Tussendoor deed ik erg mijn best om te wennen aan mijn nieuwe camera, Het fotograferen kost me nog veel denkwerk, maar ik ga het na een kleine dip weer steeds leuker vinden. En al ligt mijn camera altijd klaar op tafel, ik maak toch ook heel vaak gauw even snel een kiekje met m’n aaifoon.. die zijn dan vooral weer leuk voor fb en ig.

Weinig en veel, al doen we ons best het leven zonder al te veel energievretend spektakel te leven, er gebeurt genoeg en we vermaken ons opperbest.

23 opmerkingen:

Inge van der velden zei

Het geeft inderdaad een heerlijke ruimte, het plafond eruit.
Ik heb nu ook sinds een half jaar kalkverf in de bijkeuken, maar ben er ook wel achter dat dit met een hond niet altijd ideaal is. Na een regenbui, toch nog even de laatste druppels afschudden, maar het is niet anders... Je tegeltjes zijn een mooie oplossing. Pat goed in de hal.
Zo blijf je toch weer lekker bezig!

Groetjes, Inge

Room Seventeen zei

Ook hier is de vakantie voorbijgevlogen. Voor klussen had ik geen puf maar ik ben nu toch begonnen met een nieuw project.
De slaapkamer van mijn oudste is leeg, dus joepie ik kan weer stylen:-)

Brenda Schneider zei

De slaapkamer lijkt wel groter met het plafond eruit.
Mooi hoor die grijze plaid op bed.
Wat een boefje is dat hondje van jou, die van ons heeft het ook een tijd gedaan maar nu gelukkig niet meer.
De tegels zijn inderdaad een goede oplossing, daar zal hij zijn tandjes niet snel inzetten :)
Groetjes Brenda ( wonen in je eigen stijl)

Villa Zeezicht zei

Wat een fijne klussen hebben jullie gedaan!Allemaal zijn ze goed uitgepakt: zowel het plafond eruit als de tegels in de gang vind ik erg gave vondsten. Ik ga er meteen van dromen... als ooit onze kids eens uit huis zijn dan zou ik dat misschien ook kunnen realiseren :) Dank voor het delen en de inspiratie, heel erg leuk!!

Judith zei

Als ik dit lees, ben ik blij dat onze puber niet zoveel last heeft van puberaal gedrag... Hij heeft laatst wel aan een stoelpoot liggen knabbelen. Terwijl Dani alleen was en op diezelfde stoel achter de laptop zat, had hij niet in de gaten dat de stoelpoot zo ongeveer onder hem vandaan gevreten werd haha! Maar toen baalde ik wel hoor... Ik hoop voor jullie dat Roef snel uitgesloopt is!

Je slaapkamer is erg mooi en inderdaad, met zo´n open ruimte tot aan de nok lijkt het alsof je veel meer leefruimte krijgt. Al is dat niet echt zo: Het oog wil ook wat toch;-)

En tja... een mooi huis is fijn, maar het moet allemaal wel leefbaar zijn! Goede oplossing die tegels: Doekje erover en het is weer fris en Roef moet wel heeeel erg zijn best doen om daar z'n tanden in te zetten

Fijn weekend Corine!

Het Moonhuis zei

Leuk dat plafond, er moet natuurlijk nog wel e.e.a. gebeuren, maar dat komt goed.
Wat leuk dat je in Bunnik bent geweest, je hebt dus wel wat gehad aan die tip ;-) Voor mij niet ver van huis, dus ik kom er nog weleens.
Fijn weekend!!

Liefs Monica

Marion van de Sande zei

Wow! Jullie hebben toch best nog heel veel gedaan, een heerlijke maar ook welbestede vakantie. Het verwijderde plafond ziet er wel heel ruimtelijk uit.

Ik herken je als het gaat om wit beddengoed, om de een of andere reden vind ik wit beddengoed altijd zo veel lekkerder en frisser liggen, verbeelding natuurlijk. Ik wilde eigenlijk overstappen op linnen, lichtgrijs, maar heb uiteindelijk toch weer gekozen voor heerlijk fris en vooral ook lekker zacht wit satijnkatoen. Het belangrijkste is toch ook dat je lekker slaapt.

We moesten pas in Zwolle zijn en hebben een fietstocht gemaakt rondom Zwolle en Hattem, rondom de IJssel, erg mooi. Ik heb nog even aan je gedacht :-)

Liefs,
Marion van de Sande

Dinah zei

Gaaf z'n hoog plafond en dan van die mooie lampen erin hangen.. (vind ik mooi) O,o,o, die kleine boef eet het kalk van de muren. hahahaha... en wat gaat hij nu doen... ???

Lieve groet,dinah

Verie - Vestywo zei

Mooie foto`s, Corine!

Lieve-Groetjes,
Verie

Marjan zei

Wat mooi het plafond eruit!! Ziet er echt heerlijk ruim uit.
De tegeltjes in de hal zijn zeker goed uitgepakt. Het staat lekker stoer. Met honden moet je soms ook praktisch denken ;)

liefs, Marjan

It's me zei

Ook zonder kalkverf op de muur heb je dat de muren vuil worden van de vacht hoor hier loopt Trevor ook steeds langs de muur en je ziet het echt...zo vies maar laat het maar zo...wel handig die tegels goed bedacht ...heel fijn weekend ..en owww wat woon je toch mooi!

Home and Lifestyle zei

Mooi om het verlaagde plafond eruit te halen, dit maakt inderdaad veel ruimtelijker. En ook al staan bij jullie in huis de meeste puntjes op de i, het blijft leuk om na te denken en te kijken hoe het nog mooier kan.

Het Kabinet is inderdaad een hele mooie winkel, al hebben wij er geen goede ervaringen mee. Ooit een teak salontafel gekocht waarbij wij heel duidelijk hadden aangegeven dat wij geen onderzetters wilden gebruiken, maar ook geen tafel vol kringen wilden...het moest dus (toen nog met kleine kinderen) makkelijk af te nemen zijn. Het eerste kopje koffie veroorzaakte alleen door de warmte al een kring die er niet af ging. Vervolgens een hoop problemen en opzettelijke vertraging om de aankoop ongedaan en het geld terug te krijgen. Dus klantvriendelijk waren ze bij ons totaal niet, maar de winkel is absoluut mooi.

Fijn dat je ondanks dat jullie niet weg zijn geweest toch hebt weten te genieten. Liefs, Ingrid

inro soor zei

hoe doe jij dat allemaal?? wat een klussen, en alles zelf:) mijn man zou helemaal gestoord worden;-) ik lees dat echt veel op blogs dat echtparen dat allemaal zelf doen, nou das een droom bij mij, haha
maar jij gaat vrolijk door, t wordt wel mooi zo je slaapkamer!
en , succes met je sloper;-) k vind het wel stoer van die kniestukken! hihihi, geen appel/peer erop?

groetjes, Inge R

lia zei

Dat hoge plafond geeft inderdaad veel lucht. En het staat heel stoer.
Ik denk ook vaak dat we nu wel klaar zijn, maar toch gebeurt er nog steeds iets.

In het kabinet ben ik ook heel vaak geweest, is ook niet zo ver bij Annie vandaan.
Ze hebben hele leuke stoere dingen.
Tja, met huisdieren is het altijd wel wat. Volgende week krijg ik een nieuwe hoes op de bank, en hoop dat ze er nu vanaf blijven.
Maar je weet het nooit. Een huis moet wel leefbaar zijn, dus met die tegels heb je een goede oplossing bedacht.

Fijn weekend.

Easyliving zei

Wat gezellig zo die hoge nok boven je bed! na het schilderen zal t nog mooier worden....Je bent nooit klaar en wij blogsters al helemaal niet...je blijft dingen tegenkomen en dat maakt het nooit af ;-)
Super oplossing de tegels!

Lieve groet Dinka

Anneke zei

Wat een geweldig idee om het plafond er uit te halen. Mooi om zo tegen de mok aan te kijken. Een Heerlijke ruimte zo. Ja ik kom af en toe ook wel in Bunnik "woon er vlákbij". Echt een geweldige winkel. En met onze huiskat is ook elke keer wat. Hij heeft al heel wat vernield.
Een goede oplossing de tegels.
Liefs Anneke

Joolzz zei

Tjonge, wat een werk! Maar wat is het mooi geworden...

Hilgonda Mons zei

Ha,Ha, zo leuk en herkenbaar om te lezen dat je nooit klaar bent en altijd wel weer een leuke klus verzint. Maar het zijn leuke projecten en ook mooi geworden. Prachtig is jullie slaapkamer geworden met het plafond er uit. Geeft zo veel meer ruimte. En de hal is inderdaad een goede praktische oplossing.
Een fijne zondag gewenst.

Lieve groet, Hilgonda

Marjonel M zei

Prachtig om het plafond er uit te halen dat geeft inderdaad meer lucht.
Onze hond heeft hangwangen en schut zich met enige regelmaat uit en dan vliegt er wel eens wat door de lucht, als ik dat niet direct van mijn kalkmuur afhaal dan krijg je inderdaad vlekken maar het is een schat van een hond en dan neem ik zulke dingen een beetje voor lief Hi Hi

Geniet van je beestenboel.
Liefs, Marjonel

Diane van Duuren zei

Wat ruimtelijk lijkt het nu je plafond er tot de nok toe uit is, het eindresultaat zal vast heel mooi zijn......
Het Kabinet in Bunnik ga ik onthouden, daar zijn wij ook nog nooit geweest.
Veel succes verder met je slaapkamer.

Liefs, Diane

Adeux zei

Hoi Corine, jullie zijn heerlijk bezig geweest in huis met leuke klussen. Dat is ook ontspanning. Graag hoor ik van jou je bedgeheimen" over het slapen onder linnen. Ik sta op het punt van friswit katoenen beddengoed over te stappen en ben benieuwd hoe het jou bevalt. Om te zien zal het in elk geval super zijn. Hartelijke groet, Annemarie

Anoniem zei

Hier in huis ook altijd wat te beleven met ons drietal. Maar wat genieten we van ze 😃
Sjors onze reu is het niet altijd met de indeling eens en gaat dan restylen.
Een schapenvacht over de stoel, is een heerlijke slaapplaats voor Noa, al weet ze dat ze niet op de stoel mag.
En Sam de oudste is het braafste meisje in ons huis.
Die slaapt netjes in een mand of op een hondenkussen.

Inmiddels zijn onze muren ook aan een make-over toe, en dan het liefst iets wat sfeervol is maar waar je toch een sopdoekje over kan halen.

Geweldige foto's van Roef en Sofie en dan zo op de achtergrond een blik van jullie Jack van die zijn niet wijs 😉

Slaapkamer is sfeervol zo

Heel veel succes met de overige klussen

Marg
www.wheatengard.nl

SOBERenSTIJL zei

inderdaad is er altijd wel iets te verzinnen hè, maar een heel goed idee het hoge plafond!
Ook de tegeltjes in de hal zijn stoer...ideaal met honden...fijn weekend...liefs Dorine