donderdag 17 september 2015

doorstomen

en vertraging…

We voeren dus van Enkhuizen naar Medemblik. Daar bezochten we het bakkerijmuseum, altijd leuk om even terug in de tijd te gaan.

0365.1.

(Maar in onze eigen Hanzestad hebben we Nederlands bakkerijmuseum ‘Het warme land’ en eerlijk gezegd vinden wij dat toch mooier en minder rommelig).

0392.
0397.




0400.
0352.1.

Op het moment dat wij er waren werd er gevulde speculaas gebakken… mmm.

0379.1.
0402.

Na ons bezoek aan het bakkerijmuseum vertrokken we met de stoomtram van station Medemblik.

0405.
0412. 0407.

Via Opperdoes en Twisk tuften we naar tussenstation Wognum-Nibbixwoud.

0443.

0427.1.
0428.1.  0434.1.
0440.

Na die tussenstop stoomden we door naar Hoorn, waar we door gepassioneerde vrijwilligers enthousiast rondgeleid werden.

0445.
0506.

Doordat ik ondertussen behoorlijk overprikkeld en doodmoe was ging het hele verhaal (bijna volkomen) langs me heen, maar van een afstandje heb ik genoten van de nostalgie en van de passie waarmee men daar bezig is een mooi stukje van onze geschiedenis te behouden en levend te houden.

0446.

0505.

Natuurlijk heb ik foto’s gemaakt van de diverse mooie rijtuigen binnen en buiten de werkplaats, maar mijn klushart maakte absoluut ook een sprongetje bij het zien van het gereedschapbord :–))

0496.
0487.
0504.


 We waren onze reis begonnen in Enkhuizen en dus was voor ons geregeld dat we met een moderne sprinter de laatste etappe zouden afleggen. Prima zou je zeggen, behalve dan dat er bij de NS wel eens iets mis gaat.. ‘dames en heren de intercity van 16.14 uur naar Enkhuizen rijdt niet..’

We zochten een zonnig plekje op het overvolle perron en met gezellige mensen, een flesje water en een paar bonbons vermaakten wij ons prima tot de volgende trein zou arriveren..  ‘dames en heren de intercity van 16.44 uur naar Enkhuizen..‘

O jee!!

..‘vertrekt vanaf perron 2’

Oké, met z’n allen naar de overkant dus..

0507.

Ja hoor, we zaten erin.. of nou ja.. we stonden in het overvolle gangpad ;–)

In de namiddag op een Enkhuizer terras een aperitief (voor mij een kop thee)nuttigen ben ik doodmoe en wil ik liefst direct naar huis heb ik last van een inkakmoment (volhouden Corine!) en hoop ik alleen maar dat we zo snel mogelijk aan tafel kunnen.

Als we uiteindelijk aan tafel zitten heb ik het erg gezellig met mijn buurvrouw en kikker ik weer wat op gelukkig. Maar zoals dat bij mij vaak gaat met gezellige etentjes, tegen de tijd dat het toetje voor me staat ben ik zo moe dat ik geen hap meer door mijn keel krijg.. en ik ben zo gek op toetjes!!! Even later rijden we over een rustige dijk weer richting het oosten en kijken we terug op een (lange) geweldig leuke en zonnige dag.

Ondertussen zijn we nu bijna een week verder en zit ik energietechnisch gezien in een diepe put en omhoog klimmen lukt nog niet echt.  Voorlopig hoef ik niks, dus ik doe gewoon kalm aan en ondertussen ben ik zo blij dat ik mee ben geweest!

20 opmerkingen:

Anita r zei

Heerlijk hé zo lekker in de oude tijd.
Met al die leuke spulletjes.

gr. Anita

Villa Zeezicht zei

Twee kanten van dezelfde medaille... fijn dat je toch blij bent dat je geweest bent! Hou je taai en mooi dat je met een goed gevoel terug kunt kijken :)

Dinah zei

Wateuk al die foto's. Ik herken die rood/wit/blauwe netjes met suikereitejs er in. Die waren toch lekker.... kun je nu toch nergens meer krijgen.. en kijk zoals dat gereedschap hangt zo wil ik het ook no geens in de schuur hebben hangen. Lekker overzichtelijk...

Lieve groet,dinah

Hilgonda Mons zei

Leuk om ons zo even mee terug te nemen in de tijd.
Mooie foto's en het zal ook een heerlijke dag zijn geweest waarin je hebt genoten.

Sterkte nu je dit moet bezuren, maar gelukkig met mooie herinneringen.

Lieve groet, Hilgonda

Roelie Steinmann zei

Wat leuk zeg, zo'n ritje in een stoomtrein langs allerlei mooie plekken. Ik heb genoten van je foto's.

Groetjes Roelie

Het Moonhuis zei

Leuk hè zo'n dag, wij deden m in omgekeerde volgorde en ipv het Bakkersmuseum zijn wij naar het Zuiderzeemuseum geweest. Mooie foto's heb je gemaakt.

Liefs Monica

Jilly Garcy zei

Hey, ziet er leuk uit! Vooral dan het bakkersmuseum, het zou nog iets voor mijn zus en Niels zijn.
Gelukkig zijn jullie goed thuis geraakt en hebben jullie ervan genoten.

Liefs Jilly van Garcy'a splace ^_^

Diane van Duuren zei

Leuk Corine!
Mooie foto's heb je gemaakt....

Liefs, Diane

Home and Lifestyle zei

Ookal wordt er een forse rekening gepresenteerd, je hebt wel genoten. Zo kun je nog lekker nagenieten.

Liefs, Ingrid

Thuis bij Tjits zei

Wat een mooie reportage!! Heerlijk dat je zo genoten hebt, dat heb je af en toe echt even nodig, alleen zo jammer dat het weer lange tijd kost voor je je energie weer terug hebt..

Liefs, Tjits

Marjonel M zei

Ik vindt het fijn voor je dat ondanks de vermoeidheid je een heerlijke dag hebt gehad.

Mooie foto's.
Liefs, Marjonel

Marjan zei

Je moet maar zo denken, dit kunnen ze niet meer van je afpakken. Heb je toch maar mooi gedaan. Nu niets doen en langzaam weer op krachten komen.....
Je foto's zijn erg mooi.
Alsof ik gezellig mee ben......

liefs, Marjan

Inge van der velden zei

Grappig om te zien, als kind ben ik met mijn ouders ook een keer van Hoorn naar Medemblik geweest met het stoomtreintje... Er komt weer wat boven.

Groetjes, Inge
deknotwilg

Mirjam zei

De vriendin van mijn broer woont in Medemblik, en we zijn met haar dus ook een keer in dat bakkerijmuseum geweest. Ik vond het heel leuk, maar inderdaad ook wel heel erg vol.
Ik kan me voorstellen dat zo'n dag voor jou echt veel te veel is geweest, maar wel fijn om te lezen dat je er met een goed gevoel op terug kijkt en blij bent dat je mee geweest bent. Heerlijk nagenieten van de foto's.
Alvast een heel mooi weekend,
Liefs,
Mirjam

Anneke zei

Als ik zo naar de nostalgische foto's zie ik dat jullie genoten hebben. Wat een heerlijke dag is het geweest boot jullie. Ik hoop dat je snel weer wat opknapt van deze dag. Maar zeker de moeite waard geweest.
Liefs Anneke

Anoniem zei

Lieve Corine, ik ben een trouw volger van je blog. Ik heb heel veel respect voor jou hoe je met je ziekte omgaat. De onmacht en het verdriet. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Ingrid Ots.

wilma zei

gelukkig heb je veel om terug te zien op een geslaagde dag. Mooie foto's!! Kan ik hier over the ocean ook lekker meegenieten!!
Thanks a lot!! And take care!!

Wilma

Janny zei

Wat heb je mooie plaatjes geschoten, Corine. Wel jammer dat je nu uitgeteld bent, maar je herinneringen zijn veel waard. Leuk om op zo'n mooie dag terug te kunnen kijken.
Hoop dat je weer spoedig "boven Jan" bent!
Liefs,
Janny

blauwruitje zei

Welkom in West Friesland. Tja de dienstregeling van de NS is iets complexer dan die van de stoomtrein.Zo irritant als je (weer) moet wachten. Ik hoop dat je toch snel weer wat op knapt. En ondertussen nog wat nagenieten van de fijne dag in een prachtig stukje Nederland. (Het lijkt wel of ik aandelen heb in West Friesland, haha). Fijn weekend. Groetjes Sandra

erika zei

Prachtige foto's! Zo fijn dat je genoten hebt !!.Beterschap met herstellen !
Gr Erika