woensdag 2 september 2015

kiekjes

en foto’s…

Beeld vastleggen, het is één van mijn passies. En dan heb ik het niet persé over prachtige, uitgebalanceerde, uitstekend gecomponeerde en perfect belichte foto’s. Natuurlijk vind ik een technisch goed in elkaar zittend plaatje (vaak) prachtig, maar ik ben ook erg van de toevallige snelle kiekjes, die niet perfect zijn. Waar de dagelijkse ‘rommel’ niet weggestyld is ;–))

0169.

Vaak loop ik dus met mijn foon in m’n broekzak, maar soms kan ik het niet laten.. Zo zag ik Sofie in een grijs plaatje met alleen het naturelle hout van de kruk.. mooi! en dan wil ik toch liefst heel snel m’n camera pakken! Maar ren ik vanuit de keuken vliegensvlug naar de kamer dan komt het vee geheid achter me aan. Dus ik hou me in en ik wandel héél rustig heen en weer. Vaak is het mooie plaatje dan toch al niet meer in tact, maar deze keer had ik geluk.

0170..

Onze Sofie, met de kuiltjes in haar wangen en het ‘bleekvlekje’ boven haar oog..

0172.

Sofie, die prima haar mannetje staat tussen het hondengeweld, ook als Roef in z’n onbenullige speelsheid bovenop haar duikt..

0186
0188
0189

Deze actiefoto’s zijn dus gemaakt in het heetst van de strijd, dan kiek ik er op los in de hoop iets van het spektakel vast te leggen. Het zijn geen mooie plaatjes, maar wél is duidelijk dat ze aan elkaar gewaagd zijn :–)

136.
142.

Zo.. en wat wil je nu nog?? Oké, één foto en dan is het klaar!

29 opmerkingen:

Easyliving zei

Wat een prachtige foto op de kruk......qua kleur GEWELDIG...en Sofie is een pracht exemplaar!!

Lieve groet Dinka

Sabine zei

Wat een schitterende poes is ze. En wel erg fijn dat ze ook goed met de honden kan, dat was hier helaas niet het geval... :S

Je maakt echt prachtige foto's. Vind het iedere keer weer een genot om je blog te lezen!

Happy Living zei

ik heb het al eens eerder gezegd, tegen Lia, ik ben geen poezenmens..
MAAR de exemplaren die jullie hebben... man oh man... daar kan toch niemand weerstand tegen bieden?? Ze zijn gewoon te mooi!!
en plaatjes, letterlijk en figuurlijk :-)

liefs,

Roelie Steinmann zei

Wat een prachtige foto's van jullie poes zeg. Een echt fotomodel. De foto's zijn heel scherp en mooi van kleur. Zelf heb ik sinds deze week een nieuwe camera. Helaas geen huisdieren om mee te oefenen, dus zal ik er op uit moeten gaan om mooie plaatjes te schieten.

groetjes Roelie

Anita r zei

Mooie plaatjes.
Alles zo mooi grijs bij elkaar.
En heerlijk als dieren zo lekker met elkaar kunnen stoeien.

gr. Anita

inro soor zei

altijd top als je hier foto,s van maakt!! haha
wazig of niet.....:)

groetjes, Inge R

Home and Lifestyle zei

Geweldig zoals die twee met elkaar lopen te dollen! Dat verdient ook wel heel veel kiekjes. Sowieso is Sofie bijzonder fotogeniek!

Fijne avond Corine. Liefs, Ingrid

Marian zei

Ooohh wat een leuke post...ik kreeg spontaan een glimlach, zie je al lopen zo nonchalant mogelijk om je camera te gaan halen..
En wat heeft die poes een hoge aaibaarheidsfactor...en wat een mooie compositie zo met dat krukje en voor de rest alleen grijstinten...prachtig.

Indruk zei

Wat een geweldige foto's, zo leuk om te zien! Die Sofietje heeft het wel te verduren met die hond zeg! Mag van mij vaker hoor zulke foto's. Pascale X

Het Moonhuis zei

Altijd leuk om te zien, foto's van Sofie. De honden zijn ook leuk en mooi hoor ;-)

Liefs Monica

Fuchsiaantje zei

Goeie morgen Corine, wat heb je leuke foto`s van je poes en hond gemaakt, het zijn echte fotomodellen. Nog fijne dagen en groetjes van mij, Riet.

Villa Zeezicht zei

Oh, wat mooi!!! Ze is echt een voortreffelijk fotomodel :)

Verie - Vestywo zei

Prachtig, zoveel warmte in de foto`s, geweldig! :)

Lieve-Groetjes,
Verie

Geri Meftah zei

Het zijn zulke mooie foto's. Noem je dit actiefoto's met een foutje? Nu is dit natuurlijk wel een heel erg mooie poes. Kun je hem/haar wel lelijk fotograferen ;-)

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een mooie modellen heb je toch om op de foto te zetten!
En wat kun jij daar iets geweldigs van maken!! Die ogen zijn ook zo mooi....om verliefd op te worden!
Die aktiefoto's vind ik ook zo leuk geworden ook al zit daar beweging in....dat maakt het juist zo mooi!
Maar hoezo loop je met je toestel in je zak.....je wilt toch niet beweren dat je veel van die foto's met je aaifoon maakt??

groet Trijnie

Marjonel M zei

Prachtige foto's...

blauwruitje zei

In een woord: Prachtig!!

It's me zei

Geweldige foto's !!

Anneke zei

Van deze foto's kun je niet genoeg krijgen. Geweldig vind ik ze. Ook samen aan het ravotten met roef heerlijke plaatjes. Maar op de kruk..... Daar gaar mijn hart sneller van kloppen hoor. Nog even terugkomend op de foto's van de catacomben. Was voor mij ook zeker geen pleziertje hoor. Maar ik wilde het toch zien. En wilde het graag met jullie delen omdat het zo tegenstrijdig is. Parijs een levende prachtige stad. En door heel Parijs ondergronds de catacomben.
Ik wens jullie een fijn weekend,
Liefs Anneke

Marjan zei

Wat een leuke foto's. Ik vind die waar ze aan het spelen zijn geweldig.... Lekker dat ze zo goed met elkaar overweg kunnen.

liefs, Marjan

SOBERenSTIJL zei

Prachtige foto's ! Leuk om de beestenboel te zien :)

Hilgonda Mons zei

Zulke actie foto's zijn toch altijd het leukst.
Ik heb er van genoten. Prachtige huisdieren heb je, daar zul je zeker veel van genieten.
Nog een fijn weekend gewenst.

Lieve groet, Hilgonda

Inge van der velden zei

Heerlijk he dieren om je heen. Dat vind ik echt genieten. Onze hond kan zo heerlijk kroelen met onze kat. Niels krijgt er altijd de kriebels van en is bang dat het fout gaat. Onze hond is dan ook wel een maatje groter. Ik heb Niels dus even deze foto's laten zien, dat het echt nog veel erger kan, haha!

Groetjes, Inge

Joolzz zei

Kijk ze spelen! Geweldig!!

Onder de rieten kap zei

Oh wat staan ze er prachtig op, je hebt gewoon echt een knappe kat!
Liefs, Yvonne

Happy Living zei

deze kleur groen combineert gewoon ontzettend mooi met grijze kleuren. Het maakt het warm en stoer inderdaad :-)
het heeft veel weg van een olijfkleur groen en ik denk dat het daarom goed past. De Cottage green is ook mooi, maar voor ons te zacht, dat neigt toch weer wat meer naar de poederpastel kleuren is minder stoer...

liefs, Debby

Janny zei

Al vele malen vaker geschreven: je maakt zulke prachtige foto's.
Je hebt er duidelijk kijk op en al je foto's zijn sfeervol, duidelijk en mooi van compositie.
Nu heb je natuurlijk ook wel de perfecte modellen bij de hand....maar toch! :-)
Liefs,
Janny

Judith zei

Wat een heerlijke foto's Corine, van jullie veestapel! Echt prachtig!

En ik herken het wel, al heb ik geen complete veestapel: Dat ene aanhankelijke hondje wil altijd het liefst in me kruipen, dus is het een kunst om hem voor de camera te houden i.p.v. dat hij tegen me aan kroelt zodra ik door mijn knieën ga... Tel daarbij op zijn vachtkleur: Mission impossible;-)

crochetcookingandmore zei

Geweldig mooi!!! Sofie blijft een plaatje! Nu ook net een jaar geweest denk ik? Ik kwam haar in dezelfde periode bij jou tegen toen wij ook net onze Brit kregen. Ze is nu trouwens zwanger; we wilden heel graag 1x een nestje met haar....heel spannend wat het gaat worden!