zondag 4 oktober 2015

loslopen

op de hei…

Volop prachtig nazomerweer, dat vraagt om een wandeling! En dus kozen wij vanmiddag voor een ritje naar de hei (2 dorpen verderop). Het leuke is dat de honden op de heidevelden rond de schaapskooi los mogen lopen, de meeste wandelaars daar zijn dus ook hondenbazen en die doen niet moeilijk als er een hond soms iets te enthousiast iets te dichtbij komt..

0687.

Ook leuk daar is dat het er zo uitgestrekt is dat het op de foto lijkt alsof er helemaal geen anderen lopen :–)) Ik kan je vertellen.. het was er gezellig druk!

0671.

Voor mijn rust namen we deze keer alleen Roef mee. Hij was nog nooit op zo’n groot losloopterrein geweest, dus het was de vraag hoe hij zich zou gedragen.. Het ging perfect! Uiteraard had hij al gauw door dat er lekkere hondenkoekjes voorradig waren, dus als we hem riepen kwam hij keurig aanrennen..‘hier ben ik baas..’

0677.. uitsnede

Roef is niet het makkelijkste model, ‘stilzitten’ staat namelijk niet in zijn woordenboek. Bovendien is het veel te interessant om te zien wat ik daar achter dat zwarte ding doe.. maar ik maakte toch een paar voltreffers, al is hij tussen de uitgebloeide heide nauwelijks zichtbaar.

0676.

In de schapenwei hoorden we diverse bellen rinkelen, het is dan de sport om uit te vogelen welke dier de bel om heeft.. 

0696..uitsnede

Deze dame komt even een knuffel halen, ze heeft een prachtige vacht, maar geen bel..

0698.  0701.

Gevonden! Wat zijn ze hip met hun bellenband.

0710.

0712.

Het laatste stukje lopen we door het bos, terwijl Gert met Roef voorop loopt speur ik naar rood-met-wit.. maar dit is duidelijk een stukje kleurloos bos. Geen probleem natuurlijk, want ik hou toch niet van veel kleur ;–) En ook in natuurtinten is er genoeg moois te zien!

0714.

Ik teken voor een lange zonnige herfst!

22 opmerkingen:

blauwruitje zei

Helemaal mee eens. Graag nog een paar weken zonnige herfst.

Hilgonda Mons zei

Wat is de natuur toch mooi!
Je hebt prachtige plaatjes weten te schieten.
Wat zijn de vachten van de schapen mooi 'wit'.
Ook roef heeft zich mooi laten vastleggen.

Hogelijk krijgen we nog meer van deze mooie herfstdagen.

Lieve groet, Hilgonda

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat is er nu in de herfst veel te fotograferen! Ik ben dan ook veel bezig in het bos of op de hei.....niet zo gezellig voor manlief want ik sta te veel stil! Dus neem ik af en toe de camera niet mee en dan.....tja, dan zie je allemaal mooie dingen!
Jij hebt er weer prachtige foto's van gemaakt!

groet Trijnie

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Heerlijk zo'n Roef-middag. En zo mag het weer wel tot het voorjaar blijven!

lia zei

Het was idd prachtig weer om allerlei dingen te doen. En het was op de weg ook behoorlijk druk met motors fietsen en wandelaars.
Mag zo nog wel even blijven.

Home and Lifestyle zei

Van mij mag het ook heel lang zo blijven. Wat heb je trouwens prachtige foto's gemaakt, van Roef maar ook van de herfst!

Liefs, Ingrid

Anneke zei

Wat is het een heerlijke dag geweest vandaag he? Heerlijk zo'n wandeling op de hei. En wat geniet roef. Wij zijn druk bezig geweest is ons voortuintje een grote buxusbol eruit, die al behoorlijk kaal begon te worden. En toen een heerlijke wandeling bij ons langs het water. Dus wij hebben ook genoten van het heerlijke nazomer weer.
Een lieve groet Anneke

Het Moonhuis zei

We hebben echt een heerlijk weekend gehad, helaas gaat het vanaf morgen toch kouder worden. Mooie foto's heb je gemaakt!

Liefs Monica

It's me zei

Wat een prachtige foto's...heerlijk zo genieten ...liefs Ria x

Coby Breitner zei

Genoten van je prachtige foto's!
Groetjes Coby

G-STYLE zei

Mooie foto's Corine.
Wij zijn er gisteren ook nog even heerlijk opuit geweest.
Wat een mazzel hebben we nog met het weer, dit mag van mij ook
nog wel een hele tijd duren.

Wens je een fijne week , vandaag in elk geval nog mooi weer;-)

Hartelijke groet van Gea

Huize Kip Kakel zei

Heerlijk om naar buiten te trekken ...
Zo te zien heb je een mooie dag gehad, geniet van een mooie herinnering als de regen deze week tegen de ramen tikt....

Geri Meftah zei

Prachtige foto's van de paddenstoelen.

Inge R. zei

heerlijk! ik zie er ook weer echt naar uit! maar nu met mn dikke buik ben ik blij als ik bij mn auto kom, haha
groetjes, Inge R

Verie - Vestywo zei

Prachtige foto`s, zo mooi is de herfst, Geniet ervan!

Lieve-Groetjes,
Verie

Marjan zei

Heerlijk om zo buiten te genieten.
Roef ziet er zo lief uit....
Mooie foto's heb je gemaakt, ik ruik bijna de herfst.

liefs, Marjan

Roelie Steinmann zei

Prachtige foto's in en van de natuur. Ik kan daar ook zo heerlijk van genieten en ben vol op met mijn nieuwe camera in de weer.

groetjes Roelie

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat een heerlijke plek om lekker te wandelen, en helemaal mooi dat de honden er los mogen. Je hebt Roef toch wel mooi gevangen hoor, net als de schapen en die prachtige paddestoeltjes...
Fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Kom Achterom zei

ooh heerlijk ik ruik de hei en het bos!! Genieten!! en ik geniet om te zien dat je echt weer heerlijk op je knieën hebt zitten fotograferen!! top!!
fijne dag
Yolanda

Janny zei

Ik teken met je mee!
(Hoewel ik hoorde dat volgende week de temperaturen drastisch gaan dalen, bleh.....)
Heerlijk die hei, he? Hier is er uiteraard ook keus genoeg als je naar de hei wilt. Vooral als die bloeit, ben ik er graag.
Sfeervolle foto's weer.
Liefs,
Janny

Inge van der velden zei

In de herfst is het echt heerlijk op de hei. Wij wonen aan de kust en in de herfst zetten we regelmatig de paarden op de trailer om lekker te genieten op de hei en in de bossen.
Mooie foto's....

Groetjes, Inge
de Knotwilg

Saskia Hoofdman zei

Hele mooie foto's ,de ena laatse vind ik echt super mooi

Fijn weekend

Saskia