vrijdag 30 oktober 2015

mooi

van THUIS…

Mijn moeder naaide vroeger veel kleding voor mij en mijn 3 zusjes, als 14 jarige ging ik zelf op naailes en in ruim 30 jaar is er al veel aan kleding (voor mezelf en later ook voor mijn dochters), maar ook aan gordijnen, dekbedhoezen en kussens onder mijn naaimachine vandaan gekomen. Een leuke, creatieve hobby.

0864..

Als tiener koos ik voor een administratieve opleiding, ik word blij van (kloppende) cijfers, orde en overzicht en in die branche heb ik jaren gewerkt. Laat mij maar de spin in het web zijn die alles goed regelt.. heerlijk!

Een paar posten terug gaf ik aan ‘er borrelen ideeën en plannen op in mijn hoofd waar ik voorzichtig om heen loop, wat aan snuffel en waar ik rustig over nadenk..’
Ik nam de tijd (die heb ik immers in overvloed) om er goed over na te denken, er nog beter over na te denken en vervolgens heb ik mijn passies voor regelwerk en voor wonen én mijn creativiteit samengevoegd. Op mijn gemak, volledig in mijn eigen tempo, rustig en tegelijk dolenthousiast ben ik de afgelopen weken druk geweest met denkwerk, met regelwerk en met creatief werk.  Ik ben doodleuk een bedrijfje begonnen :–))

mooi van THUIS

Ik maak kussens voor de verkoop. Wat vind ik het heerlijk om op deze manier bezig te zijn, ik heb al een aantal kussens gemaakt en er liggen mooie stoffen klaar om mee aan de gang te gaan.. Al kan ik me er nog niet echt iets bij voorstellen dat ‘mijn’ kussens behalve hier THUIS of bij mijn familie ook ergens anders op de bank zullen liggen :–))

mooi van THUIS heeft 3 kussenlijnen:

spijkerGOED - kussens voornamelijk gemaakt van spijkerbroeken

0860.
 

simpelMOOI - kussens van bijvoorbeeld stoere canvas of een (echte) postzak

0845..
 

extraFRAAI - kussens met nét even wat extra's in een combinatie van stoffen

0849.

Mijn ontwerpen zijn (uiteraard ;–)) simpel, sober en stoer. Een kussen van mijn hand herken je ook aan het label met mijn thuis-logo.

thuis0804

Mijn kussens zijn te zien op www.mooivanthuis.nl ,ook zal ik vanaf nu regelmatig foto’s op instagram plaatsen.

Bestellen kan via mooivanthuis@gmail.com





41 opmerkingen:

It's me zei

Wat leuk corine.....heel fijn weekend....liefs Ria x

lia zei

Komt helemaal goed met dat bedrijfje van je.
Leuk logo heb je.

xx

Anneke zei

Wat een leuk idee. Ik vind de kussens vän postzakken gemaakt helemaal te gek.
Liefs Anneke

Coby Breitner zei

Ahhh Corine wat superleuk en wat fijn voor je dat je zo je zinnen kan verzetten en voor jezelf een heerlijke bezigheid hebt. Heel veel succes...
Liefs Coby

Home and Lifestyle zei

Wat een geweldig leuk idee, Corine. Zo heb je toch weer een bezigheid waar je ook nog eens enthousiast van wordt. Mooie kussens, vooral de postzakkussens vind ik gaaf. Ik ga het zeker onthouden! Ik wens je heel veel succes!

Fijn weekend en liefs, Ingrid

Easyliving zei

Dat borrelen van gedachten brengt iets goeds voort Corine....heerlijke bezigheid en je kunt je creativiteit er helemaal in kwijt!
Fijn voor je!

Liefs Dinka

wilma oud zei

Heel leuk en goed idee. Groetjes Wilma

Huize Kip Kakel zei

Top!
Wat stoer van je..je kussens zijn mooi!
Heel veel succes❤

anne de lange zei

Wat een ontzettend goed idee Corine. De kussens zien er erg mooi uit.
Heb net even op je website gekeken.
Veel succes met je "eigen zaak".

Roelie Steinmann zei

Leuk Corine, je kussens zien er heel erg leuk uit. Dat gaat vast goed komen

Gezellig weekend Roelie

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een geweldig mooi idee van je, zo zie je maar weer dat de tijd om na te denken toch ergens goed voor is geweest!
De kussens zijn ook prachtig om te zien en je kunt alles in je eigen tempo doen. Super!
Ik wens je veel succes toe!

groet Trijnie

inge van der sanden zei

Wat een leuk idee zeg.
Ik wens je veel succes.

Fijn Weekend,
Inge, my choice

Marjonel M zei

Heel mooi. Dat gaat helemaal goed komen.

Fijn weekend!
Liefs, Marjonel

Anoniem zei

Wat een goed idee om van je hobby je werk te maken. Je kussens zien er leuk uit. Heel veel succes!!!

Fijn weekend en groetjes,
Hanny Volker

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat geweldig. Voor je zelf begonnen door mooie dingen te maken, achter de naaimachine. Zo dacht ik er ook over toen ik een paar maandjes geleden Littlez begon. Je kussens zijn geweldig. Zelf maak ik van oude spijkerbroeken o.a. boxkleden en dekentjes voor op de kinderwagen. Wat is het heerlijk hè om op deze manier lekker creatief bezig te kunnen zijn.
Geweldig goeie stap van je Corine!
Fijn weekend,
liefs,
Mirjam

Janny zei

Wat een leuk idee. En wat goed dat je dingen aanpakt en niet bij de pakken neerzit!
Je kussens zien er puik uit, maar ja...dat had ik ook niet anders gedacht!
Heel veel succes met je "thuisbedrijfje".
Liefs,
Janny

Dinah zei

Leuk idee en stoer dat je deze stap hebt genomen. Ik vind je postkussens heel erg mooi...

Lieve groet,dinah

erika zei

Wat een leuke kussens Corine!! Stoer om te maken en stoer zien ze eruit! Heel veel succes met je eigen bedrijfje
Fijn ook las ik in je vorige post dat je je rust meer gevonden hebt en zo kan genieten van de huiselijke sfeer om je heen !
Heel hoed bezig dus !
Fijn weekend.
Gr Erika

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Wat een goed idee! En zo leuk dat jij iets maakt waar we Bij Guusje Thuis net naar op zoek waren als aanvulling op onze "collectie" postkussens. Nu de nieuwe bank nog 😉

Het Moonhuis zei

Heel erg leuk Corine. Heel veel succes!!

Liefs Monica

Spijshuisje Lyd zei

Mooie kussens! Veel succes met de start van de verkoop!
Liefs, Lydia

Van de Zolder zei

Wat ontzettend leuk voor je,
stoer van je dat je deze stap zet.
Ik wens je heel veel succes en vooral
plezier met je eigen bedrijfje.

Sinds het voorjaar ben ik ook
voor mezelf begonnen, het geeft
je zoveel positieve energie,
dat kan jij goed gebruiken denk ik!!
Super leuk je kussens..


Hartelijke Groet,
Annemiek.

blauwruitje zei

Wat goed en leuk dat je een bedrijfje bent begonnen en ik ben nu al fan van je kussens! Succes.

Villa Zeezicht zei

Geweldig!!! Wat een super idee, en helemaal passend bij jou :) Heel veel succes met je eigen bedrijf, hopelijk met veel enthousiaste reacties! Geniet van deze nieuwe uitdaging!

Room Seventeen zei

WoW Corine, wat ontzettend leuk! Super idee dat je voor jezelf bent begonnen, ik hoop dat het je veel positieve energie gaat geven.
Je site ziet er origineel uit, mooi!!

Marjan zei

Wat een goed idee!!!!
Je kussens zien er erg leuk uit.
Gaat helemaal goed komen.....

liefs, Marjan

Petra zei

Gefeliciteerd joh! En pracht van een logo!

G-STYLE zei

Oh wat een leuk idee om van je hobby, je werk te maken.
Ik hoop dat je kussens bij vele mensen terecht zullen komen.
Vind je logo ook heel mooi , stoer en simpel …

Succes met de verkoop !
Groetjes Gea

Joolzz zei

Mensen die kunnen naaien zijn per definitie voor mij een held! Ik kan er echt niets van... krijg nog een knoop in een naald volgens mij. Dus....heel gaaf!! (ps, ik brei wel een beetje gelukkig! Recht-toe-recht-aan, maar toch.... ik brei! ;-) )

De Witte Lanteern zei

Wat een leuke zet! Super om zo van je hobby een eigen bedrijfje te maken. Lekker in je eigen tempo iets moois maken voor anderen, die daar dan weer heel blij mee zijn. Je post-kussens zijn mijn favoriet...Succes!!!
Liefs, Peetje

Thuis bij Tjits zei

Wat leuk dat je hiermee voor jezelf begonnen bent Corine, geeft zoveel positieve energie! Ik hoop dat het goed gaat lopen, zodat je inspiratie blijft stromen, zo fijn!

Liefs, Tjits

Huis in de Provence zei

Wat een mooie kussens maak je! En niet duur. Goede en mooie stof is tegenwoordig niet goedkoop meer.
Prachtig! Veel plezier met je hobby-werk.
Gr. Mirjam

Diane van Duuren zei

Ow wat leuk Corine! Fijn dat je van je hobby je werk kan maken. Ik ga je site eens bezoeken 😉
Veel succes met je bedrijfje 😘

Secondhand & Sober zei

Wat leuk!! Ik wens je heel veel succes met je bedrijfje!
Vind het grijze kussen met dat lint erop heel gaaf!
Liefs
Mandy

Des guirlandes zei

Hoi Corine, wat herkenbaar. Ik had ook zo'n naaiende moeder en zelf was ik ook altijd bezig met naaien. Ook op naailes gezeten. Momenteel ben ik op allerlei ander gebied creatief maar de naaimachine staat altijd nog op zolder zo voor het grijpen. Af en toe naai ik nog weleens wat.
Succes met je kussenbedrijfje.
Groetjes,
Barry

Jeanette zei

Wat een gave kussens, ik heb een nieuwe bank (beige linnen van Ikea) en daar moeten nog nieuwe kussens op, ik houd je website in de gaten en dan komt dat helemaal goed. succes met je nieuwe uitdaging, maar dat komt helemaal goed.

Groet,
Jeanette

SOBERenSTIJL zei

Leuk joh! Succes ermee, ziet er top uit!

Groetjes Dorine

Petra zei

Leuk bezig!

Groetjes Petra

roos zei

Goed en creatief bedacht!
Heb je ook ergens prijzen vermeld?

Met groet roos.

Judith zei

Ik zag het op social media al voorbij komen. Wat fijn voor je dat je iets gevonden hebt wat bij je past en vooral waarbij je je eigen tempo kunt aanhouden!

Hopelijk gaat het ook wat afleiding geven na het verlies van jullie mooie Guus...

Corine(THUIS) zei

Hoi Roos, de prijzen staan bij de foto's op de website.