maandag 26 oktober 2015

zoektocht

gestaakt…

Rust, ik kon het nog niet echt vinden. Ik heb gezocht, echt overal gezocht! Soms dacht ik in de verte een glimp op te vangen, maar er dichtbij komen lukte niet :–(

Mijn coach raadde me aan de zoektocht te staken.. en eigenlijk vond ik dat direct een goed idee! Zoeken en niet kunnen vinden kost bergen energie en is enorm frustrerend. 

Moe en murw van het zoeken vind ik het een verademing om de dagen nu gewoon te nemen zoals ze komen. En ik had het niet gedacht maar het gaat me eigenlijk verbazend gemakkelijk af.

0729.

Ik geniet van het simpele gerommel in en om ons thuis. Heel af en toe plan ik een theevisite hier of daar en gek genoeg voel ik nu (soms) zelfs een beetje rust  in mijn geest en lijf doorsijpelen.

0720.

0724.

Als ik ‘s avonds op de bank zit en Sofie in trance en doodstil naar een mugje zie staren, kijk ik glimlachend toe.

0715.

Ook Roef is af en toe een toonbeeld van rust, als hij heel simpel juist in die ene streep zon gaat liggen.

Een normaal/actief leven leiden is voor mij niet aan de orde, maar naar omstandigheden gaat het best goed met me, ik ben moeier dan moe maar niks hoeven dan alleen te genieten van simpel gerommel is voor nu prima. Ik moet het helaas doen met een groot energietekort, maar nu ik het bijna obsessief zoeken naar rust heb gestaakt, krijg ik meer lucht..  Dit is wat het is, hier moet ik het mee doen en juist nu ik het leven neem zoals het komt zie ik elke dag toch eigenlijk gewoon als een (klein) feestje.

26 opmerkingen:

Huize Kip Kakel zei

Dat klinkt goed, Corine!
Geniet van wat er is en maak je niet te druk om wat er niet is!
Hopelijk kun je dit vast houden❤
Mooi boeket, ik ga vanavond een avondje bloemschikken...

Villa Zeezicht zei

Jee, moet je nagaan ongelofelijk veel energie juist dat 'zoeken' en wellicht ook het gevoel van 'moeten' heeft gekost...
Geloof me, je zult merken dat als je een paar maanden verder bent en lekker een beetje aan hebt gerommeld, je zult ervaren dat je langzaam toch wat meer energie zult krijgen. Maar eerst moet die stress uit je lijf, en dat proces zal heel veel tijd vragen ;) (sprak ze uit ervaring ;)
Mooi dit inzicht!!!

Anna Marie zei

Dit klinkt in ieder geval al een stuk rustiger, je neemt de dagen zoals ze komen. Kun je niet teleurgesteld worden als een gestelde doel toch buiten bereik blijkt te liggen. Sterkte Corine!

wilma oud zei

Oh meid, goed dat je dit nu geaccepteerd hebt en kunt. Je bent een kei. Groetjes Wilma

Esther zei

Als ik het zo lees, dan krijg ik al een gevoel van rust, van laten gaan. Wat moet dat fijn zijn voor je.

Van de Zolder zei

Wat fijn dat het beter gaat,
hopelijk gaat het vanaf nu steeds
een beetje beter nu je het
geaccepteerd hebt.
Geniet vooral van je mooie huis
en prachtige dieren, die geven
zoveel rust en gezelligheid,
en vooral vriendschap en trouw.

Hartelijke Groet ,
Annemiek.

Lynda Hovens zei

je overgeven aan Go with the flow is niet eenvoudig maar eenmaal onder de knie schijnt het zo nu en dan wel rust te geven. Ik wens het je!

groet
lynda

Home and Lifestyle zei

Toch denk ik dat die zoektocht voor jezelf wel goed is geweest, want als je meteen in deze rustfase was beland, had je het waarschijnlijk niet of moeilijker kunnen accepteren. Blijkbaar moest je die zoektocht hebben gedaan om het nu te nemen zoals het is, wetende dat je zoektocht alleen maar leidde tot energieverlies.

Ik ben heel blij voor je dat je bent waar je nu bent. Natuurlijk gun ik je ook bergen energie, maar je voelt je in ieder geval stukken beter en dat alleen is al heel wat waard.

Liefs, Ingrid

'Inga' zei

Helemaal niet erg om alles eens even 'stil' te zetten....geen verwachtingen hebben en aan geen enkele verwachting (denken) te moeten voldoen...ik hoop dat je rust vindt!

Veel liefs

Mirjam zei

Hoi Corine,
Zoals hierboven ook al een paar maal benoemd is, het heeft zo moeten zijn. Je zoektocht had je nodig om te komen tot waar je nu bent. En nu niets meer 'moet' kom je pas eindelijk een beetje tot rust. Nu hoop ik dat hier uit een mooi pad omhoog voor je gaat komen, al is het maar een heel klein beetje omhoog tegelijk...
Liefs,
Mirjam

G-STYLE zei

" Zoeken naar rust " Het woord zoeken is een werkwoord en dat zegt al genoeg.
Rust is een toestand van 'zijn' en daar kun je niet naar zoeken, dat zit al in je .
Alleen kon je er heel lang niet bij.

Ik hoop dan ook dat je de rust in jezelf kunt
vinden en daarbij hoort ook het accepteren van hoe het is .
Je bent goed bezig dus ;-)

lieve groet Gea

Geri Meftah zei

Ik ben blij voor je. Lijkt me een heel goede beslissing!

It's me zei

Zo is dat.....je miet alleen zelf de slingers ophangen...liefs van mij x

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Ik hoop dat het rustig bij je blijft en je niet oneindig hoeft te blijven zoeken naar die zo gewenste en nodige rust xxx

Marjonel M zei

Goed van je dat je je zoektocht heb kunnen staken om zo meer rust te krijgen.

Liefs, Marjonel

Anoniem zei

Fijn om te lezen dat het een beetje beter met je gaat. Doe waar jij jezelf goed bij voelt. Je hebt mooie foto's gemaakt van je huisdieren.

groetjes, Hanny Volker

Diane van Duuren zei

Goed van jou dat je zo je best doet om bewust te rusten zowel geestelijk als lichamelijk! Fijn dat het zo af en toe ook lukt en dat je daarvan kan genieten.....
Sterkte verder hoor 🌺
Mooie foto's heb je weer gemaakt.

Liefs, Diane

Secondhand & Sober zei

Fijn om te lezen dat je je beter voelt zo. Doen waar je jezelf het beste bij voelt! En belangrijk; ;vooral blijven genieten van alles :)

Fijne avond
Liefs
Mandy

lia zei

Wat fijn dat je jezelf nu toch wat lekkerder voelt. Ook al zal het met ups en downs gaan, dit gevoel heb je in ieder geval gevonden.
En het mooie weer van de komende week zal je ook wel veel goeds doen.
Geniet van de zonnestralen.
Xx

Anneke zei

Mijn gezegde is altijd " stop geen energie in dingen die je niet beheerst" . Ik hoop van harte dat er wat rust komt.
Liefs Anneke

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat knap van je dat het je lukt om de dingen te laten komen zoals ze zijn. Zo'n zoektocht kost natuurlijk enorm veel energie en die gebruik je nu voor de dingen die er echt toe doen: simpel genieten van de dieren, je huis en je gezin.
Misschien komt door het leren loslaten toch weer meer energie op je pad....ik hoop het voor je.

groet Trijnie

Easyliving zei

Je niet verzetten.....laten komen wat komt....en er zal rust komen....elke dag een beetje meer.....

Liefs Dinka

Het Moonhuis zei

Goed van jou en ach... die leuke huisdieren wat is dat toch genieten hè ;-)

Liefs Monica

Des guirlandes zei

Zouden er mensen bestaan die altijd rust hebben en nooit moe zijn?
Ik geloof er helemaal niks van. Stop met zoeken want hoe meer je zoekt, hoe minder je het zult vinden.
Volgens mij worden we met z'n allen moe van de maatstaven die we onszelf en elkaar opleggen. Vooral vrouwen zijn daar erg goed in.
Wees jezelf, je bent gewoon goed zoals je bent.
Groetjes
Barry


Hilgonda Mons zei

Wat fijn om te lezen dat het op deze manier wat beter met je gaat.
Dat je van de kleine dingen kunt genieten en het neemt zoals het komt.
En wat heb je 2 heerlijke huisdieren waar je van kunt genieten.
Mooi foto's heb je van hen gemaakt.

Sterkte in alles.

Lieve groet, Hilgonda

Marjan zei

Fijn om te merken dat het loslaten echt werkt.
Tuurlijk zullen er nog vele moeilijke momenten komen maar ook die kan je aan.
Geniet van deze rust die je gevonden hebt.

liefs, Marjan