vrijdag 20 november 2015

valse start

of niet…

Vol enthousiasme lanceerde ik 3 weken geleden de kussenlijnen van mooi van THUIS

Een paar dagen later bleek onze Guus ernstig ziek, nog diezelfde week moesten we afscheid van hem nemen. En dat hakte er behoorlijk in. We kregen Guus 3 jaar geleden toen hij 6 was. Vanaf het begin was Gert het helemaal voor hem (en dat was wederzijds) en als Gert er niet was waakte hij over mij. Hij vond het echt niet nodig dat iedereen zomaar in mijn buurt kon komen.. en dat liet ie merken ook. Hij was groot en waaks, maar tegelijk was het een zachtmoedige knuffelbeer die het heerlijk vond als we allemaal thuis waren.

5818.

Het kost mijn chronische vermoeide lijf en geest veel tijd om te herstellen van zo’n heftige tik, dat mag ook, ik doe het kalm aan. Jammer alleen dat er dan ook nog een paar stormachtige nachten volgen.. Overgevoelig voor prikkels in wat voor vorm dan ook, word ik van harde wind heel onrustig. Alles bij elkaar is mijn toestand momenteel dus allesbehalve lekker stabiel.

0886.
Een stoer kussen van een plunjebaal, mét handvat ;–)

0910. 0914.
Ook als je niet van kleur houdt is het toch wel leuk als de authentieke roodwitblauwe rand uit de jaren-80-postzakken aan de achterkant van het kussen zit.

0919.
Wil je echt geen kleur, kies dan een kussen van postzakken uit de jaren 90.

Waar ik eerst verdrietig dacht dat de timing om mijn kussenlijnen te promoten niet beroerder had gekund, kan ik wél perfect afleiding zoeken achter de naaimachine. Iets minder lang en frequent dan ik zou willen, maar het lukt me toch elke week één of twee kussens te maken. Het leek een valse start, maar het is goed zo..

0892. 0893.15
Een beetje glitter en glamour is ook best leuk! In de feestmaand op de bank of voor op de tiener/studentenkamer. Donkerblauw dus stoer met een knipoog.

Mijn kussens worden met liefde gemaakt, liefde voor THUIS, liefde voor wonen, liefde voor stoere en mooie stoffen, liefde voor de huizen waar ze na verkoop de sfeer van THUIS mogen doorgeven. En uiteraard liefde voor Guus. We missen hem enorm, maar wat zijn we blij dat we deze hond in ons gezin mochten hebben.

Guus.

32 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Ja, dat hakt er wel flink in. Wat zal het ook een gemis zijn dat je bij thuiskomst niet meer door Guus wordt begroet. Hoewel ik in eerste instantie dacht dat Guus een stuk jonger was, komt loslaten altijd te vroeg. Gelukkig dat je uit je nieuwe en mooie kussenlijn toch ook weer wat afleiding kunt vinden.

Liefs, Ingrid

blauwruitje zei

Ach wat verdrietig dat je van Guus afscheid hebt moeten nemen. Veel sterkte.

Van de Zolder zei

AAAAh Corine,

Ik zit met tranen in mijn ogen, wat jammer.
Wij hebben voor twee maanden terug onze herder Luca
laten inslapen, zo verdrietig.
Ik mis hem zo!!!
Ik vond jullie Guus ook zo mooi.
Sterkte jullie..
Hartelijke Groet,
Annemiek.

Roelien zei

Ach wat verdrietig. Voel en leef met je mee. Vond het op de foto's altijd zon prachtige lieve hond! heel veel sterkte!

G-STYLE zei

O .. ik schrik er van .. weet nog goed dat jullie die mooie en lieve hond kregem.
Je liet met regelmaat zulke mooie foto's van hem zien op je blog.

Veel sterkte met het verwerken hiervan, voor Gert ook erg om z,n trouwe vriend te missen.

Lieve groet van Gea

What's in a day zei

Op IG had ik je berichtje al gelezen, zo verdrietig, een huisdier verliezen is altijd erg, maar vooral als je een dier krijgt als hij al ouder is, je wilt hem zo graag dat thuisgevoel geven en bij jullie had Guus dat zeker.
Je mooie kussenlijn laat zien hoe thuis kan zijn, met gevoel voor oude postzakken, die ook een tweede leven krijgen. Hier liggen ze ook, mijn broer gaf ze een keer aan mij en de tweede ronde van kussens bevalt die postzakken prima:)

Sterkte met alles!!!

Lieve groet, Eefie

De Witte Lanteern zei

Ik kan me voorstellen dat je het idee hebt dat je wordt teruggeworpen na zoiets verdrietigs als het verliezen van een maatje. Ik volg je nog niet zo lang, dus ik heb Guus niet zo gekend. Maar ik weet uit ervaring dat een huisdier net zo bij de familie hoort als elk gezinslid en dat het wegvallen een groot gemis veroorzaakt. Die lege plek is zeer aanwezig...Knap van je dat je dan toch de draad weer oppakt en zeer verstandig om dat gedoseerd te doen.
Wie weet maak je nog eens een 'hondenkussen'-lijn...als eerbetoon aan je Guus.
Sterkte!
Liefs, Peetje

Bonjade zei

Oh ben er even helemaal stil van......schrik er van......
Als ik z'n foto alleen al zie.....en ik weet hoe dol je hem bent en op de poes natuurlijk.......
Wens je heel veel sterkte.....en dit heeft natuurlijk zowel geestelijk maar ook lichamelijk zijn weerslag.......
Rustig aan maar......fijn dat je mooie kussenlijn wat afleiding geeft.
Ze zijn stuk voor stuk prachtig......mag je trots op zijn.

Denk aan je

Liefs

lia zei

Ik heb toen je bericht met een traan zitten lezen, want steeds als iemand verdriet heeft om een dier moet ik aan kitty denken, waar wij 2,5 jr geleden afscheid van moesten nemen.
Want als je het eens hebt meegemaakt dan weet je hoeveel pijn dit kan doen.
En ook al was ik de eerste keer wat bang om hem te ontmoeten, het was een prachtig en lief dier.

Je kussens zien er heel mooi uit.
Liefs Lia

It's me zei

Had het al op fb gehoord van Guus ,.......vreselijk meis....ik wens je heel veel sterkte.....dikke knuffel...geef het de tijd....het is zo moeilijk.....liefs Ria x

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Fijn dat ik een klein Guus-moment mee mocht maken, want ik vind herders nogal groot en aanwezig en zelfs soms eng, maar Guus liet me zien hoe leuk en vooral lief ze eigenlijk zijn! Doe mij zo'n herder, riep ik gelijk tegen huisbakker die graag een "maatje groter" aan de lijn mee zou willen nemen samen met het formaat dameshond waar hij nu mee loopt.

Verdrietig is het om afscheid te moeten nemen en gelukkig geeft Mooi van Thuis je wat afleiding en ben ik blij dat ik 2 geweldig mooie exemplaren op de bank heb liggen, maar voel me bijna schuldig dat die in je valse start week afgeleverd werden. Dikke knuf!

Marjonel M zei

Heel jammer en verdrietig ik wens jullie veel sterkte.

Liefs, Marjonel

Het Moonhuis zei

Ik heb m vorig jaar gezien bij Esatto, een prachtige hond.
Het gemis zal enorm zijn en dat doet pijn, julie zijn goed voor hem geweest. Sterkte!!

Liefs Monica

Coby Breitner zei

Ahhh Corine iedereen heeft daar toch alle begrip voor. Lekker je eigen tempo aannemen, het hoeft toch geen produktie bedrijf te worden. Sterkte met het verlies van Guus.
Liefs Coby

Anneke zei

Ik las je berichtje en moest even een traantje wegpinken. Hij maakte deel uit van jullie gezin
en ik hoop dat je er troost uit put dat je tot het laatste toe hem een THUIS hebt gegeven.
sterkte hoor liefs Anneke

anne de lange zei

Wat ontzettend verdrietig dat jullie afscheid hebben moeten nemen van Guus. Een beest verliezen is altijd vreselijk. Zipp is onze 10e kat, dus wij hebben het inmiddels al heel vaak meegemaakt. De laatste keer bij de dood van onze rode kater Tom, nu 5 jaar geleden, zeiden we; we beginnen er niet meer aan. We hebben er zoveel verdriet van als ze dood gaan. Maar ja, inmiddels hebben we Zipp al weer 2 jaar en zijn blij dat we er toch weer wel aan begonnen zijn.
Ik wens je veel sterkte en het beste met je gezondheid. Je kussens zijn prachtig. Veel succes ermee.
Liefs,
Anne

Verie - Vestywo zei

Prachtige kussenlijn ontworpen, Corinne! Heel mooi met de verschillende stoffen die je gebruikt hebt. Sterkte met het verlies van Guus.

Lieve-Groetjes,
Verie

Janny zei

Ja Corine, dat is niet niks, he? Zo'n lief en trouw huisdier te moeten verliezen kan je behoorlijk onderuit halen. Bij onze hond Bruun vond ik destijds toch wel troost bij het idee dat hij het leuk had gehad bij ons en dat hij gek was op ons. Nu was Bruun wel bijna 14 jaar en dat is wel anders. Maar ja...bij huisdieren weet je dat er een moment komt dat je ze moet missen. Veel sterkte in elk geval bij het verwerken van jullie verdriet.
En uiteraard ook heel veel succes met je kussenshop.
Liefs,
Janny

Anita r zei

Wat jammer van Guus.
Maar wat een leuke kussens heb je gemaakt.
Leuke bezigheid.

gr. Anita

Anoniem zei

Een dier missen die zo lang een deel van je gezin was is niet niks.Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met het verlies van Guus
Je kussens zien er erg mooi uit. Fijn dat dit je wat afleiding geeft.

Groetjes, Hanny Volker

Secondhand & Sober zei

Sterkte met het verlies van Guus! Dat gaat je niet zomaar in de koude kleren zitten. Zo'n prachtdier is gewoon onderdeel van het gezin.. Fijn dat je ontspanning kan vinden achter de naaimachine. Ga zo door, de kussen zijn top!

Liefs
Mandy

Renate Hazenberg zei

Wat verdrietig en zwaar voor je, heel veel sterkte de komende tijd.
Succes met je nieuwe werk, THUIS kussens.

Groetjes Renate

Dinah zei

Wat verdrietig nieuws. dat hakt er zeker is en doet je lijf zeker niet goed. Sterkte...

Lieve groet,dinah

van alles wat in huis en tuin. zei

Ach....wat verdrietig Corine! Wat zullen jullie hem missen!
Een huisdier die zo lang een deel van jullie gezin is geweest.....dat is niet niks!
Bij onze zoon is de hond(ook een herder die sprekend op jullie Guus lijkt) vorige week dmv een spuitje doodgegaan.
Ik kreeg onze kleindochter aan de telefoon en die was ook nog zo verdrietig! Ze weet niet anders dan dat er een hond in het gezin is....Maar ze heeft een herinneringsdoos gemaakt met daarin zijn lievelingsspeelgoed, foto's....
Onze schoondochter heeft nog een prachtige fotoshoot gemaakt met de kinderen en de laatste dag mocht hij nog mee naar het strand waar hij nog heerlijk een stukje gelopen heeft.
Hij kreeg een spuitje vanwege zijn zeer slechte heupen met daarbij zijn leeftijd (14)
Maar het is fijn dat je je kunt laten afleiden door je hobby! Ik wens jullie veel sterkte toe!

groet Trijnie

Joolzz zei

En wat zal Guus blij met jullie geweest zijn!! Sterkte meissie.... Xx

Saskia Hoofdman zei

Heel veel sterkte

Groetjes,

Saskia

Hilgonda Mons zei

Een trouwe vriend verliezen hakt er zeker in. Heel veel sterkte gewenst.
Je kussenlijn vind ik stoer, sober, landelijk en in mijn ogen dus gewoon mooi.
Wat fijn dat je hierin afleiding kan vinden en dat je dit weer kan doen, ondanks je vermoeidheid. Dat getuigd van doorzettingsvermogen. Knap!

Lieve groet, Hilgonda

Marjan zei

Wat is het moeilijk om afscheid te nemen van zo'n trouwe lieverd. Logisch dat je daar last van hebt. Niet alleen geestelijk maar ook lichamelijk. Het is ook een hele klap. Neem lekker de tijd. Niets moet en alles mag. En dan is achter de naaimachine zitten (al is dat misschien niet zo lang als dat je zelf wilt) een goede manier om weer langzaam op gang te komen.

Dikke knuffel, Marjan

moontjesfreubels zei

heel veel sterkte!

Judith zei

Pfff... nou... inderdaad... die trouwe viervoeters kunnen gewoon niet gemist worden.

Zoals ik al eerder zijn, is het wel fijn dat je afleiding vindt in je nieuwe bezigheid en ik gun je met heel mijn hart een goedlopende zaak, waarbij je op je eigen tempo je eigen ding mag doen!

En op de verdrietige momenten om het verlies van Guus wens ik je veel sterkte: Hij zal vast ook heel blij geweest zijn met z'n plekje bij jullie! X

MARIANNE zei

Ik kan het me nog zo goed herinneren, hoe je(dus blijkt) 3 jaar geleden...schreef hoe Guus bij jullie was gekomen, en hoe hij daarna zo ook 'echt' zijn plekje heeft gevonden bij jullie thuis.
Wat verdrietig om nu te hebben moeten lezen, dat hij er niet meer is...pff...ja dat hakt er behoorlijk in dan hé, en dat heeft ook wel even tijd nodig hoor!
Juist idd wel goed om nu dan bezig te zijn met je mooie Kussens-lijn, en ondanks dat het misschien niet zo snel gaat als je zou willen, geeft het je wel de afleiding, die je nu even goed kan gebruiken.
Veel sterkte hoor!

Lieve groetjes! Marianne.

Huis in de Provence zei

oei! Dat is pittig!! Sterkte ermee. Hij zal best een lege plek achter laten.
Mooie kussen lijn heb je.
Suc6 met je mini fair!
Gr. uit Frankrijk