vrijdag 4 december 2015

uitwaaien

in Zeeland…

1003.

Walcheren is ons favoriete stuk ‘zee’land. Het is onze droom om er later als we groot en rijk zijn een eigen vakantiethuis te bezitten. Tot die tijd behelpen we ons door regelmatig een logeeradres te boeken en zo te genieten van het Zeeuwse, de zee, het strand en de sfeer. Vorige week waren we er twee dagen.. en wat was het fijn!!

0958.

Het woei flink,

0971.

de zon scheen

0948. 0949.
0950.

en wat is het toch een machtig spektakel als de golven hoog opgezweept worden, omrollen en stukslaan op de paalhoofden..

1015.
1024.

Minstens net zo machtig waren de Zeeuwse paarden die door hun begeleidster rustig door het wilde water werden geloodst.

1040.

Zondag zaten we thuis lekker nagenietend bij de kachel, het regende de hele dag, maar dat maakte niks uit.. wat hadden we het getroffen en wat hebben we genoten!

Het is al even geleden dat ik viel voor een oud archiefkastje, het was donkerbruin, maar ik zag voor me hoe het een pronkstuk in de kamer zou kunnen zijn. Eigenwijs als ik ben wilde ik ‘m zelf van verf en vuiligheid ontdoen en dat duurde dus even. Maar nu heeft ie toch z’n plek naast de bank gevonden. Ik ben er blij mee. En zoals dat gaat als je iets verandert in huis :–) door dat kastje moest ik wel op zoek naar een passende lamp..

1037.

Dat viel niet mee, maar met wat creativiteit is het gelukt. Ik zag in een (goedkope witte) kaarsenstandaard bij een tuincentrum de perfecte lampvoet.. Thuis poetste ik het wit er grondig af met de remover van Painting the past, Gert boorde er en gat in en voorzag ‘m van een fitting en een snoer. Een mooie kleine kap erop en de lamp staat prachtig op de nieuwe kast.

1098.

35 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

O ja...heerlijk om een weekend naar zee te gaan. Het moment dat ik het enorme wateroppervlak weer met het blote oog waarneem, vind ik elke keer weer iets bijzonders, iets magisch hebben. Het lijkt mij in deze tijd wel koud, maar een kop warme chocolademelk in een verwarmde strandtent is dan een prima optie om daar weer van bij te komen.

Een heel mooi kastje naast de bank...een origineel item. Ziet er top uit!

Fijn weekend Corine! Liefs, Ingrid

Mijn Stijl zei

Prachtig gezicht hè...die golven. Toch altijd heerlijk om lekker uit te waaien aan zee. Fijn dat jullie zo genoten hebben.
Het archiefkastje ziet er geweldig uit. Leuk met zo'n zelfgemaakte lamp.

Fijn weekend,
Anita

Verie - Vestywo zei

Prachtige foto`s van de zee, heerlijk dat je zo genoten hebt hiervan! :)

Lieve-Groetjes,
Verie

Inge van der velden zei

Heerlijk om zo te dromen...
Wat een mooie foto's van de golven en die paarden wow...
Ik vind je ladenkastje ook erg mooi!
Fijn weekeind.

Groetjes, Inge
de Knotwilg

Coby Breitner zei

Prachtige foto's en wat een mooi kastje met de juiste lamp erop, helemaal mee eens. Je stolpje met de huisjes (thuis dus) symboliseren mooi.
Fijne pakjesavond, groetjes en liefs Coby

lia zei

Zoals je weet is het ook mijn favoriete stukje zeeland.
En ik was er eens in de zomer, en toen woeide de wind ook enorm. Je zou van het strand afwaaien, maar ik vind dat juist wel wat hebben.
Heerlijk om daarna in een strandtent met een beker chocomelk op te warmen.
Oh, ben jaloers op die foto met de paarden. Ik heb ze nog nooit op het strand gezien, en ik vind het zo gaaf.

En thuis is het gewoon gezellig bijkomen van alles.
Fijn weekend xx

Roelie Steinmann zei

Heerlijk aan zee. Wij zijn pas ook een nachtje in hellevoetsluis geweest. Maar het waaide en regende zo hard dat ik bijna geen foto's heb gemaakt. Ik durfde de camera niet nat te laten worden en ben ook een beetje bang voor zand met de lens. Maar we hebben heerlijk uitgewaaid.wij wonen in een bosrijke omgeving en het strand trekt ons altijd aan voor uitjes en vakanties.

Groetjes Roelie

Secondhand & Sober zei

Dat kastje is geweldig! Heb je in ieder geval eer van je werk nu :-) de lamp is ook prachtig. Ik ben nog steeds opzoek naar een oude baluster om een lamp van te maken. Wil graag een smalle hoge! Maar dat is nog een beste zoek tocht voor een klein prijsje.

Fijn weekend!
Liefs
Mandy

Sanny zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt in zeeland zeg.
En ik snap dat je verliefd geworden bent op het ladekastje. Het is heel mooi geworden en staat prachtig in je huis!

Fijn weekend!
Lieve grietjes,
Sanny (sanny's life)

Anoniem zei

Wij liepen op dezelfde dag op de zelfde plaats... Weet je wat nu zo bijzonder is.... Wij wonen in dit prachtig mooie Walcheren! ��

Villa Zeezicht zei

Oh, wat bijzonder.. zie ik daar ineens zomaar 'mijn' stukje strand!! Wat fijn dat je het er zo goed hebt gehad. Het is een machtig stukje Zeeland waar ik dan ook nooit meer weg zou willen gaan. De natuur is er puur en oprecht en dat maakt dat je er al je levensperikelen kunt neerleggen. Lieve groet en complimenten met je kastje en lamp, super gedaan!!

What's in a day zei

Dat prachtige stukje Zeeland kan je zo goed doen!!
Even uitwaaien en puur genieten, heerlijk voor jullie!

Lieve groet Eefie

nummer49 zei

Heerlijk uitwaaien aan zee! Wat een mooie foto's zijn het geworden!
Fijn weekend en groetjes uit het mooie Zeeland!

Jolanda zei

Het strand en de zee is altijd heerlijk. En helemaal als je er een weekendje kunt blijven. Prachtige foto's heb je gemaakt. En wat een schattig stoer kastje heb je staan, mooi zo met het lampje en de stolp. Echte genietfoto's:)

Onder de rieten kap zei

Zulke mooie foto's! vooral die met die paarden vind ik zo prachtig, wat is het mooi daar!
Liefs,Yvonne

G-STYLE zei

Heerlijk dat uitwaaien aan zee, dat lijkt mij ook wel wat. Helaas nu even geen
gelegenheid voor maar wel af en toe een lekkere wandeling op het Groningse
platteland en dat is ook prima om het hoofd even leeg te maken.

Ik vind dat ladenkastje echt prachtig, staat super sfeervol daar naast de bank.
De lamp is ook een plaatje geworden en dat voor relatief weinig geld,
dat maakt em nog leuker ;-)

Fijn weekend gewenst en tot de volgende keer,
lieve groet Gea

wilma zei

heerlijk he dat strand. Heb daar een zus wonen. Ooit eens heerlijk na de Kerst met een echte storm en vrieskou daar gelopen, nou ja tegen de wind opgebokst. Heerlijk en dan half bevroren thuiskomen en hete chocolade.....
Dat kastje is zo mooi!! I love it!!
Groet, uit de kou hier,
Wilma

Het Moonhuis zei

Altijd fijn om een paar dagen aan zee te zijn!
Superleuk zeg dat archiefkastje!!

Liefs Monica

Van de Zolder zei

Wat een prachtige foto's,
en inderdaad die paarden,mijn wens is om nog
eens te paardrijden langs het strand,
lijkt me zoooo heerlijk.
Het kastje is prachtig, staat erg mooi.
En dan jullie hond haha, zo leuk.
hij is goed gegroeid!!!
Geweldig weer..
Fijne dag nog.
Groetjes Annemiek.

Bonjade zei

Haha...later als je groot bent.......nu volgens mij ben je al aardig groot ;)
Toch minstens net zo lang als mij ;)
Je kastje is gaaf zeg! Idd het pronkstuk, je hebt er oog voor.
En die lieverd daar voor het kastje.......gezellig.....

Wens je een fijne zondag

Liefs

Janny zei

Wat een prachtige foto's van de zee en die paardrijdster heb je gemaakt, Corine. Echt kunststukjes die golven.....
Mijn dochter heeft een paar gemaakte foto's héél erg uit laten vergroten, van bv. een krat van boven af gefotografeerd, van de onderkant van een fles maar ook van een golvende zee, en daar een mooi strakke lijst omheen laten zetten. Het zijn echte kunstwerken geworden. Moest ik meteen aan denken toen ik jouw foto's zag.
Je kastje is zeker een pronkstuk geworden en met die lamp erop helemaal compleet. Mooi!
Liefs,
Janny

Anoniem zei

Die paarden laten ze in zee lopen tegen hoefbevangenheid! Het werkt als een voetenbad tegen schimmels zeg maar.

It's me zei

Wat een mooi kastje...en de lamp is ook superrrr fijne avond liefs fan mij ❤️❤️

van alles wat in huis en tuin. zei

Heerlijk om uit te waaien aan het strand, het blijft daar mooi ook al is het winters weer!
Fijn dat je er zo van hebt kunnen genieten!
En je kastje is een beauty!

groet Trijnie

blauwruitje zei

Dat ziet er inderdaad uit als een heerlijk uitje. Ik kom regelmatig op het strand maar ben nog nooit in Zeeland geweest. Je kast vind ik ook heel mooi. Fijne vondst!

Anneke zei

Wat heerlijk even uitwaaien aan zee. Wat een prachtige foto's maak je toch. De paarden in de zee. Geweldig om te zien. Die prachtige kleuren van de zee zo kooi. Ook enig je kastje die zo mooi opgeknapt is.
Liefs annéke

De Witte Lanteern zei

Ik geniet alleen al van die foto's van het strand, ruwe zee en dan die paarden in de golven...dus als je dit met eigen ogen kunt aanschouwen, is dat zeker nóg heerlijker! Dat strand mis ik hier in Limburg wel. Bij ons is dat altijd een hele onderneming om hiervan te genieten. Toch doen we dat wel, gewoon 'hup' in de auto springen en 2 uur(!) later op het strand baggeren...top!
Je kastje is een beauty! Mooi werk verricht, mag je trots op zijn!
Liefs, Peetje

Joolzz zei

Heerlijk, zo aan het strand!! Maar ook thuis (komen) is altijd fijn. :-)

Judith zei

Als wij naar de kust gaan, kiezen we ook altijd voor Zeeland. Toen we in België woonden, gingen we ook naar de Belgische kust, maar reden dan meestal ook nog eventjes naar Zeeland... De zee blijft iets prachtigs en machtigs hebben hè?!

Met al die laatjes zal het best een klus geweest zijn. Zelf heb ik nog nooit met de remover van PtP gewerkt, maar ik hoor er goede dingen over! Je kastje is een dot! En dan nog een DIY lamp erbij, maar jullie thuis nog meer eigen: Geniet van de nieuwe aanwinsten!

Hilgonda Mons zei

Wat kun je prachtig fotograferen.
En je archiefkast is echt een plaatje. Ik kan me helemaal voorstellen dat je daar echt van kan genieten.

Fijne week gewenst.

Lieve groet, Hilgonda

Easyliving zei

Wat een prachtig authentiek kastje! Staat super bij je! Mooi met ook je nieuwe lampje erop!
Wat zullen jullie genoten hebben...soms is het heerlijk om letterlijk uit te waaien en alles even te relativeren waar nodig....

Liefs Dinka

Des guirlandes zei

Ik houd ook erg van Zeeland. Gelukkig is het voor ons niet al te ver. Nog dichterbij is 's Gravenzande of Wassenaar, heerlijk om af en toe even uit te waaien. En dat lukte best de afgelopen tijd.
Je kastje is mooi, handig al die laatjes!
Groetjes,
Barry

Mirjam zei

Wat zullen jullie genoten hebben van het strand en de zee en het natuurgeweld waar je daar nooit omheen kunt. Je hebt het ook prachtig vastgelegd. Vooral die foto's van de golven vind ik super mooi.
Je kastje is echt geweldig mooi geworden. Het is een hele klus, maar dan heb je wel wat...
Mooie hoek is het zo.
Fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Tussen Wal en Schip zei

Heerlijk even uitwaaien.. daar kan je zo van bij tanken he!
En dan de volgende dag lekker bijtanken op de bank ;-)
Je kastje en lampje hebben echt hun plekje verdiend.. mooi stel bij elkaar!

Groetjes,
Alberta

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Heerlijk om jouw foto's van Zeeland te zien. Voor ons zijn het fantastische herinneringen, wat gingen we vaak met vakantie naar Walcheren, naar de camping van Mien en Huib, net achter de duinen. De zee meemaken van de vroege ochtend tot in de late avonduren, en Friesland heeft nog veel mooie monumentale en historische dorpen en steden. Bedankt voor je mooie Zeeland berichtje.