zaterdag 23 januari 2016

lekker

leven…

Het heeft wat moeite gekost, maar het acceptatieproces loopt goed :–)



































Na jaren van moeizaam zoeken naar balans en vechten tegen mijn ziekte (en tegen mezelf) heb ik een stuk ‘rust’ gevonden. Sterker nog, sinds ik het ‘moeten’ heb losgelaten gaat het best lekker!
























Natuurlijk zijn er ups en downs en ik ben soms echt vreselijk jaloers op mensen die heerlijk op hun plek zijn in een droombaan, maar ik besef tegelijk dat ik eigenlijk op mijn eigen manier ook een droom waarmaak. Hoevaak heb ik niet verlangd naar rust in tijden van strijd en moeite.. Die rust is er nu, ik heb alle tijd om dat te doen wat ik belangrijk vind. Ik ben nog steeds chronisch moe, heel vaak zelfs extreem moe, maar omdat ik mijn eigen tijd in kan delen is daar veel makkelijker ‘omheen’ te leven.






















Zo was ik twee weken terug druk met het op mijn gemak fotograferen van mijn kussens en plaatste ik allemaal nieuwe foto’s op mijn website www.mooivanthuis.nl.

Vorige week deed ik vervolgens niet veel tot niks en deze week hielp ik buurvrouw Dagmar (die mijn buurvrouw niet meer is) met het herinrichten van haar brocantewinkel (Oldstyle Hattem). Een hele dag hebben we lopen sjouwen, alle stoere handel hebben we in handen gehad en uiteindelijk was de hele boel omgegooid en klaar.



































Ik wist van tevoren dat zo’n klus veel te veel is voor mij, maar wat geeft het, ik heb er enorm van genoten (en dat doe ik nog, het borrelt nog flink na) en ik heb komende week geen verplichtingen staan..

Dagmar organiseert samen met 7 andere brocanteurs in de regio een open dag op zaterdag 30 januari. Ik vind het een aanrader! En woon je niet in de buurt, dan is dit juist de gelegenheid om onze regio te bezoeken, maak er een leuke dag van en ga alle 8 adressen langs.. reken maar dat je geïnspireerd naar huis gaat!





 
Wie weet kom ik je ergens tegen!

Ondertussen krijg ik ook van blog(vol)gers leuke bestellingen binnen voor unieke kussens. Zelf ben ik altijd op zoek naar dat wat niet in massa te krijgen is en daarom vind ik het ook zo leuk om unieke kussens te maken. Voor mij zit bij mijn kussens daarin sowieso een meerwaarde. En ik waardeer het enorm dat jullie mij de opdrachten gunnen.



































Nadat ik postzakken los heb gehaald is het altijd afwachten welke kleur ze hebben als ik ze gewassen heb. De naturelle kleur varieert van licht naar donkerzand.

Speciaal voor mijn volgers zet ik nu deze twee postzakkussens in de spotlights. Qua maat (60x40 en 50x35) en qua kleur (licht) vormen ze een mooie set. De prijs per stuk is € 30,- voor de set geldt de actieprijs van € 55,-.
Bestellen kan via mooivanthuis@gmail.com

33 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Je hebt de afgelopen tijd dus flinke stappen gemaakt in je zooektocht naar rust en balans. Het is je zo gegund!

Liefs. ingrid

De Witte Lanteern zei

Wat fijn dat je nu de 'echte' rust hebt gevonden. In het bezig zijn op jouw tempo, maar misschien nog belangrijker in je hoofd. Want je kunt het wel langzamer aan doen, maar als je hoofd denkt dat je net als de anderen de vaart eronder moet krijgen, kom je jezelf altijd tegen. En dat kost ook energie!
Leuk dat het goed gaat met de opdrachten. Maar het zijn dan ook wel hele leuke stoere kussens!
Liefs, Peetje

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Heerlijk dat je nu een beetje je weg vindt in je eigen ritme, je weer gelukkig kunt voelen met de dingen die je nu oppakt, ja een baan is niet alleen zalig makend. Zoveel andere en belangrijke dingen die je leven waardevol maken.

De kussens zijn fantastisch, kan best geloven dat je er lol in hebt om ze te maken en ze te verkopen. Fijn weekend verder,

groet Pauline

Priscilla Spruijt zei

Hoi Corine,

Ik vindt dat de rust en balans terug vind op de foto`s die je hebt gemaakt, prachtig! En je maakt hele mooie kussens!

Groetjes van Priscilla
creatodapris.blogspot.com

Gea Loosman zei

Wat fijn dat je je balans hebt gevonden, neem je rust als je het nodig hebt en vind de energie in de dingen waar je van houd.
Geniet van de mooie opdrachten die je krijgt.
Groetjes Gea.

Karin zei

Dat klinkt goed Corine, ben echt heel blij voor je!!! Natuurlijk gaat het met ups en downs, ook ik heb bij tijd en wijlen nog periodes waarin ik denk 'waarheen en waarvoor' en ben ik jaloers op iedereen die dingen doet ik ook heel graag zou willen, maar over het algemeen ben ik tevreden met zoals het nu gaat en dat scheelt sowieso al bakken aan energie. Groetjes Karin.

Easyliving zei


Wat fijn voor je Corine....het verschil zal zijn dat de rust die je ervaart beklijft...en dan is het echt goed!
Fijn!!

Liefs Dinka

Thuis bij Tjits zei

Wat fijn dat je je balans gaat vinden, dat geeft zoveel rust!
Wat leuk die open dag, helaas kan ik die dag niet, jammer want het is hier redelijk in de buurt, maar het adressenlijstje bewaar ik!

Fijne zondag,
liefs Tjits

erika zei

Wat een fijn blog om te lezen Corine.
Wat een heerlijke stappen vooruit en wat zijn je kussens (en foto's)prachtig.

En ik denk zeker (als de rumoerige tijd hier een beetje voorbij is)dat er wel een bestelling vanuit Barneveld zit aan te komen😉
Zo fijn voor je Corine.
Succes !!
Fijne zondag.
Groet Erika

Anita r zei

Fijn dat het beter met je gaat.
Mooie kussens maak je.

gr. Anita

Lynda Hovens zei

dat klinkt allemaal héél positief! wat heerlijk voor je, het accepteren van wat is is al een kluif maar mooi dat je er dan toch het beste van kunt maken!

liefs
lynda

It's me zei

Heerlijk dat je alles weer op een rijtje hebt zo fijn voor je...ik vind ze zo stoer je kussens....liefs fijne zondag van mij x

Bonjade zei

Is dit niet je droom die nu waarheid is geworden......je rust geworden, je eigen tijd in mogen delen.....hoe veel zullen hier jaloers op zijn. Alleen doen waar je zin in hebt en wat goed voelt......met tussenin rust en ruimte.
Je eigenste kussenlijn............ik denk dat je heel rijk bent in het ruimte gebied van jou......en dat is je heel erg gegund.......

Geniet

Liefs

Jolanda zei

wat fijn dat je je eigen ritme hebt gevonden. En wat zijn er leuke nieuwe dingen in je leven gekomen! Lijkt me fijn om zelf je tijd in te kunnen vullen en niet iedere ochtend naar de wekker te moeten luisteren ipv naar je eigen ritme. Lieve groetjes

Het Moonhuis zei

Het is ook belangrijk dat je je goed voelt bij wat je doet en dat je er gelukkig van wordt. Het maken van kussens is wel aan jou besteed.
Wat een leuk winkeltje is dat, ziet er super uit!

Liefs Monica

Mijn Stijl zei

Fijn te horen dat het beter met je gaat.
Mijn ervaring is ook dat als je het uiteindelijk kunt accepteren dat alles niet zo gaat als je graag zou willen (en ja dat kost heel veel tijd en energie)...je al een heel eind op weg bent naar een leven met heel wat meer balans.
Je kussens zien erg leuk uit!

Fijen zondag verder,
Anita

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat fijn om te lezen dat je je draai een beetje begint te vinden. De juiste balans vinden tussen inspanning en ontspanning is, hoe moeilijk ook, toch mogelijk, blijkt dan. Ook al ben je er nog lang niet, het is al zo'n opsteker om te merken dat het er aan zit te komen.
Fijne zondag,
liefs,
Mirjam

Spijshuisje Lyd zei

Fijn dat het redelijk met je gaat en je de balans wat kunt vinden!
Ziet er leuk uit zeg de winkel van je vriendin.
Leuk set kussens; mooi gemaakt!
Liefs, Lydia

Villa Zeezicht zei

Oh... wat klinkt dit goed!!! Je ervaart nu al dat door de ene droom los te laten, er nieuwe voor in de plaats komen :) Je kunt nu ook veel beter je eigen ritme volgen en ik weet zeker dat dit je heel veel goed zal doen! Lieve groet en: go on like this!!

lia zei

Wat fijn dat je rust hebt gevonden in je hoofd en daardoor meer energie krijgt die je dan weer kunt gebruiken voor de dingen die je leven weer wat kleur geven.
En fijn dat ze de weg naar je shop beginnen te vinden.

Liefs lia

Verie - Vestywo zei

Fijn, Corine dat het wat beter met je gaat. Je bent lekker bezig, super leuk allemaal en de kussens zijn echt te gek! :) Geniet ervan..

Lieve-Groetjes,
Verie

Tussen Wal en Schip zei

Heerlijk als je je rust kan vinden en weet hoe nu! het is je van harte gegund. Ik vind het altijd knap dat je er zo open over kan schrijven.
Je kussens zijn zo leuk! Zeker die met postzak, super!

Groetjes,
Alberta

Hilgonda Mons zei

Wat fijn om te lezen dat je steeds beter in je vel zit, nu je het 'moeten' achter je kunt laten.
En ik vind het ook zo mooi om te zien dat je de moed niet hebt laten zakken, maar zelfs iets leuks voor jezelf aan het opbouwen bent. Je maakt hele mooie kussens en ik hou je in gedachten voor als ons huis af is en ik aan stylen toe ben.

Fijne week gewenst.
Lieve groet, Hilgonda

Van de Zolder zei

wat fijn dat je alles een beetje op de rit hebt.
En super leuk dat je kussens goed verkopen,
ze zien er ook mooi uit.
Wie weet kunnen we samen werken,
dan neem ik je kussens mee naar
fairs hier in de buurt, zou leuk zijn!!
Fijne week.
Groetjes Annemiek.

Huize Kip Kakel zei

Wat goed om dit te lezen, het is je van harte gegund dit zo vast te houden!
Je kussens zijn erg mooi, verliefd op de postzakken:)

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat heerlijk om je beter te voelen dan de vorige jaren! Ook al weet je soms dat je weer even moet inleveren na zo'n klus met je buurvrouw:het is de moeite waard! Ook fijn dat je succes hebt met je kussens, je kunt dat ook lekker doen wanneer het jou uitkomt dat geeft ook al zoveel rust, denk ik.
Jammer dat je buurvrouw die route niet afgelopen zaterdag had....toen waren we in de buurt.

groetjes Trijnie

Diane van Duuren zei

Wat fin dat je nu meer rust hebt in je hoofd, dat levert je waarschijnlijk meer positieve energie op ook al zul je altijd naar je lichaam moeten blijven luisteren 😉
Ik vind je kussens altijd zo mooi die ik voorbij zie komen.
Leuke winkel zo aan de foto's te zijn, fijn dat je haar kon helpen.

Liefs, Diane

Janny zei

Wat fijn dat je wat beter in je vel gaat zitten, Corine.
Veel bezigheden zoeken die je energie geven en dan weer een poosje rust, dat is een goede balans, denk ik.
Je kussens zijn zeker mooi, zeg!
Heel veel succes met alles!
Liefs,
Janny

Des guirlandes zei

Och, een betaalde baan is ook niet zaligmakend hoor. Je bent wie je bent, mèt of zonder baan. Lekker toch, dat je Thuis nu je ei kwijt kunt. Geniet ervan.
Die brocante-route op 30 januari lijkt me wel wat. Helaas gaat het me a.s. zaterdag niet lukken.
Groetjes,
Barry

Judith zei

Wat fijn dat alles z'n plek begint te vinden... en wat leuk dat ik binnenkort weer dat ene woonblad kan gaan kopen omdat jij erin staat;-)

Liefs X

Livina Fluweeltje zei

Hoi Corine, ik herken zo'n beetje alles wat je schrijft en zit zelf in een vergelijkbaar proces.
Wat leuk dat je een eigen bedrijfje bent begonnen! Ik had zelf zo'n twee jaar geleden een zelfde soort idee -mijn liefde voor wonen en naaien combineren, ik ben er tot op heden nog niet toe gekomen... maar komt misschien nog eens! Ik ben igg wel zoekende hoe ik, ondanks mijn klachten, toch met iets werkzaam kan zijn, en een goede balans kan vinden tussen draagkracht en draaglast.
Jij heel veel succes gewenst en fijn hè....om het 'moeten' te kunnen loslaten (waarvoor overigens ook veel 'werk' verzet moet worden ;-)).
Warme groet, Annelies

Joolzz zei

Hele, hele gave kussens!! Helaas is ons spaarpotje naar nieuwe fietsen gegaan... (grrrr... ze moesten ze opsluiten, die fietsenjatters!), anders....

Marjan zei

Wat fijn om te horen dat nu het "moeten" weg is en je je eigen tempo kan bepalen je je een stuk lekkerder voelt.

Dikke knuffel....xxx

Marjan